Τι είναι το Podcast Marketing;

Podcast Marketing, ίσως δεν έχετε συνηθίσει να ακούτε μαζί αυτούς τους δυο όρους. Ιδίως στις ελληνικές επιχειρήσεις το podcasting δεν έχει εδραιωθεί ως στρατηγική marketing.

Πάμε όμως σ’ αυτό το άρθρο να σας παρουσιάσουμε τι είναι το podcast marketing, γιατί να το χρησιμοποιήσουμε, πώς να δημιουργήσουμε περιεχόμενο και πώς να το προωθήσουμε.

Τι είναι το podcast;

podcast marketing
soundtrap/unsplash

Με τον όρο podcast αναφερόμαστε σε ένα ηχογραφημένο ηχητικό επεισόδιο που αφορά ένα συγκεκριμένο θέμα και προβάλλεται μέσω διάφορων εφαρμογών στο διαδίκτυο. Προέρχεται από τις λέξεις «iPod» και «broadcast».

Τα podcast είναι δωρεάν και η πρόσβαση είναι εύκολη, καθώς ο ακροατής μπορεί να τα ακούσει online αλλά και offline.

Η διευκόλυνση αυτή σε συνδυασμό με την ποικιλία θεμάτων που πραγματεύονται καθιστούν τα podcast ιδιαίτερα αγαπητά τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο αλλά και σε ελληνικό επίπεδο.

Πώς τα podcast μπορούν να χρησιμεύσουν ως εργαλείο marketing;

Τη δημοφιλία των podcast όπως είναι λογικό έμελλε να εκμεταλλευτεί και ο κλάδος του marketing.

Οι επιχειρήσεις δείχνουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την παραγωγή podcast, αφού αυτό τους επιτρέπει να δράσουν πιο δημιουργικά ξεφεύγοντας από τις κλασικές διαφημίσεις και τις αναρτήσεις στα social media.

Ας μην ξεχνάμε εξάλλου ότι το marketing υποχρεούται να ακολουθεί τις εξελίξεις και να συμβαδίζει με τις προτιμήσεις του κοινού του.

Τι άλλο θα μπορούσε να κάνει λοιπόν μια επιχείρηση εκτός από το να ξεκινήσει έξυπνα και δημιουργικά το podcasting;

Τι είναι το podcast marketing;

Πάμε λοιπόν να δούμε τι ακριβώς είναι το podcast marketing. Podcast marketing είναι μια στρατηγική που στοχεύει στην προώθηση ή/και την πώληση του προϊόντος ή της υπηρεσίας μιας επιχείρησης μέσω ηχητικού περιεχομένου.

Επιπλέον βοηθά στην προσέγγιση νέων ακροατηρίων, στην αφήγηση της ιστορίας της επιχείρησης και της υλικής ή άυλης μάρκας της και στην ενθάρρυνση του marketing από στόμα σε στόμα και από… αφτί σε αφτί.

Γιατί να χρησιμοποιήσουμε το podcast marketing;

Τα οφέλη του podcast marketing είναι πολλά και συνεπώς υπάρχουν πολλοί λόγοι για να το εφαρμόσουμε στην επιχείρησή μας. Παρακάτω σας τους παρουσιάζουμε αναλυτικά:

#1 Αυξημένο ακροατήριο

Το podcast είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τομείς στη διαδικτυακή ραδιοφωνία και έχοντας το δικό του κοινό-στόχο αυξάνει τις πιθανότητες να αποκτήσουμε νέους πελάτες που θα ενδιαφερθούν για το προϊόν ή την υπηρεσία μας. Έτσι επεκτείνουμε τη βάση των ακροατών μας. 

#2 Διασύνδεση με το κοινό

Το podcast μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία ενός στενότερου δεσμού με το κοινό αυτό.

Αναζητούμε και απευθυνόμαστε σε ένα συγκεκριμένο και εξειδικευμένο κοινό που κατά πάσα πιθανότητα έτυχε να ακούσει το podcast μας χρησιμοποιώντας μια λέξη-κλειδί που χαρακτηρίζει το προϊόν ή την υπηρεσία μας.

Εδώ το δυνατό μας χαρτί είναι ότι οι ακροατές ήδη ενδιαφέρονται για αυτό που εμείς παρέχουμε και αφηγούμαστε μέσω του podcast, το ζήτημα είναι να εξάψουμε την περιέργειά τους, να βρούμε τον τρόπο να συνδεθούμε μαζί τους και να τους κάνουμε να περιμένουν κάθε φορά το επόμενο επεισόδιο. Να δημιουργήσουμε λοιπόν μια κοινότητα ενδιαφερομένων.  

#3 Επιρροή στη λήψη αποφάσεων

Οι ακροατές ενός podcast όντας συνδεδεμένοι με τους παραγωγούς του εμφανίζουν την τάση να επηρεάζονται από αυτούς. Δεν είναι λοιπόν αναπόφευκτο με αυτόν τον τρόπο να επηρεάσουμε την αγοραστική τους κρίση και να αυξάνουμε τις πωλήσεις μας;

#4 Ενίσχυση του branding της επιχείρησης

Ως επακόλουθο των όσων αναφέραμε παραπάνω καταφέρνουμε μέσω των αφηγήσεων του podcast μας και αξιοποιώντας τις στρατηγικές branding να παγιωθούμε στο μυαλό των ακροατών ως η βασική και κυρίαρχη επιλογή όσον αφορά την κατηγορία του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προωθούμε και συνεπώς οδηγούμαστε σε αυτό που αποκαλούμε αναγνωρισιμότητα της μάρκας.

Ουσιαστικά χρησιμοποιούμε την εμπιστοσύνη του ακροατηρίου και τις εξειδικευμένες μας γνώσεις πάνω στο αντικείμενο και περιμένουμε να γίνουμε γνωστοί από εκπομπή σε εκπομπή και από αφτί σε αφτί.

#5 Αύξηση επισκεψιμότητας

Το podcast μας μπορεί να λειτουργήσει ως μια πηγή περιεχομένου που μέσω των λινκ μπορεί να παραπέμπει στα social media, τον ιστότοπό μας, το linkedin της επιχείρησής μας. Έτσι αυξάνουμε την επισκεψιμότητα των σελίδων αυτών και παράλληλα δημιουργούμε τις συνθήκες για δημιουργία επιπλέον περιεχομένου σε αυτές. 

#6 Μικρότερος ανταγωνισμός

Ως τελευταίο αλλά όχι μικρότερης σημασίας παραθέτουμε το επιχείρημα ότι αξίζει να ασχοληθείτε με το podcast marketing λόγω του μικρού μέχρι τώρα υπάρχοντος ανταγωνισμού τουλάχιστον στην ελληνική αγορά.

Σκεφτείτε για παράδειγμα ότι είστε καθηγητής αρχαίων ελληνικών και θέλετε να προωθήσετε το όνομα και την δουλειά σας. Αν έχετε κάποια tips για πρωτότυπους και δημιουργικούς τρόπους διδασκαλίας στο σχολείο ή στο φροντιστήριο, αρπάξτε το μικρόφωνο και κυρίως την ευκαιρία ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στο Spotify.

Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχετε το δικό σας κοινό που θα περιμένει να ακούσει την εκπομπή σας και να εμπνευστεί από τις ιδέες σας, δυνητικούς μελλοντικούς συνεργάτες που εκτιμούν τη δουλειά σας και θα επιδιώξουν την επικοινωνία μαζί σας (π.χ. ένα ιδιωτικό σχολείο που ενδιαφέρεται να σας προσλάβει) και κυρίως έτοιμους πελάτες μέσα στους οποίους μπορεί να συμπεριλαμβάνεται ένας εκδοτικός οίκος που ενδιαφέρεται να δημοσιεύσει τις ιδέες σας, ένας ενημερωμένος γονιός, ακόμη και μαθητές που ιντριγκάρονται από τη δουλειά σας.

Πώς δημιουργούμε περιεχόμενο στο podcast marketing;

podcast marketing
converkit wax/unsplash

Ο πυρήνας για αποτελεσματικό marketing μέσω podcast είναι η αφήγηση που θα παράγουμε μέσω αυτού, με άλλα λόγια το περιεχόμενό του. Πάμε να δούμε παρακάτω μερικές συμβουλές για δημιουργία περιεχομένου όταν χρησιμοποιούμε το podcast ως στρατηγική marketing.

#1 Ποιοτικό περιεχόμενο

 Εφόσον έχουμε δει τα οφέλη του podcast marketing και έχουμε αποφασίσει να το εφαρμόσουμε για την αύξηση αναγνωρισιμότητας και πωλήσεων, οφείλουμε να παράξουμε ουσιαστικό και ποιοτικό περιεχόμενο, το οποίο θα είναι χρήσιμο και ενδιαφέρον για το κοινό που θέλουμε να προσελκύσουμε.

Το περιεχόμενο των podcast μπορεί να περιλαμβάνει συζητήσεις, συμβουλές, συνεντεύξεις έμπειρων ατόμων ή ειδικών πάνω στο θέμα, συνεντεύξεις από πελάτες μας που ιδανικά θα θέλαμε να είναι αναγνωρισμένοι στην αγορά. Επίσης είναι σημαντικό να τηρείται μια δομή, ώστε οι ακροατές μας να μην κουράζονται όταν το ακούνε.

Τέλος έμφαση ας δώσουμε και στον εξοπλισμό. Χρειαζόμαστε μόνο ένα καλό μικρόφωνο για αποτελεσματική και ποιοτική μετάδοση του ήχου.

#2 Συναίσθημα και όχι οφέλη

Στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι είναι πολύ σημαντικό να δημιουργήσουμε περιεχόμενο podcast, το οποίο δεν θα μιλά για τα οφέλη του προϊόντος μας, π.χ. της αντιγηραντικής ενυδατικής κρέμας που θέλουμε να προωθήσουμε. Αυτό θα ήταν ανιαρό και τελείως βαρετό!

Ποιος θα επέλεγε να ακούσει μια εκπομπή, στην οποία θα εκθειάζουμε τις άριστες πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε για την ενυδατική αυτή και τη συμφέρουσα τιμή στην οποία την παρέχουμε; Κανείς!

Σκεφτείτε όμως πόσοι θα ενδιαφέρονταν να ακούσουν μια δυναμική γυναίκα, της οποία το έργο γνωρίζουμε ήδη ή θα μάθουμε μέσω του επεισοδίου podcast που μοιραζόμαστε με το κοινό μας και πόσο η δύναμη της αντιγήρανσης παίζει ρόλο στην καθημερινότητά της.

Τότε έχουμε κινητοποιήσει τα συναισθήματα των ακροατών μας και έχουμε ενεργοποιήσει ισχυρά κίνητρα για αγορά.

Για άλλη μια φορά και σε αυτό το άρθρο επισημαίνουμε ότι οι αφηγήσεις μας είναι πολύ πιο αποτελεσματικές όταν εστιάζουμε στα προβλήματα, τους φόβους, τα εμπόδια και τις πεποιθήσεις του κοινού χτίζοντας ένα ιδανικό μέλλον όπου όλα αυτά καταπολεμούνται.

Το μέλλον αυτό το εγγυάται η επιχείρησή μας. Μόνο που αυτό δεν χρειάζεται να το αναφέρουμε ποτέ στον ακροατή μας. Αυτός ακούει απλώς ένα μαγνητοσκοπημένο επεισόδιο podcast και την αφήγηση μιας δυναμικής γυναίκας!

#3 Καθορισμός στόχου και κοινού-στόχου

Όπως και σε οποιαδήποτε στρατηγική marketing έτσι και στο podcast marketing μην ξεκινήσετε την οποιαδήποτε ενέργεια, αν πρώτα δεν έχετε προσδιορίσει τον στόχο σας και το κοινό-στόχο, στο οποίο απευθύνεστε.

Όσο απλό και αν σας φαίνεται, στην πραγματικότητα μπορεί να χρειαστεί να επιτύχετε πολύ περισσότερους και μικρότερους στόχους μέχρι να οδηγηθείτε στην αύξηση των πωλήσεων μέσω του podcast marketing.

Μπορεί να θέλετε να γίνετε γνωστοί, να δοκιμάσετε την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας -ιδίως αν πρόκειται για υπηρεσία- και κατόπιν να ενισχύσετε την αξιοπιστία σας.

Αναφορικά με το κοινό-στόχο σας είναι σαφές ότι ανάλογα με το ηλικιακό γκρουπ, τα δημογραφικά στοιχεία, την οικονομική κατάσταση κλπ. θα καθορίσετε και το περιεχόμενο του podcast σας.

Άλλον τρόπο έκφρασης θα χρησιμοποιήσετε, αν απευθύνεστε σε νεανικό κοινό και άλλον αν απευθύνεστε σε επιχειρήσεις. Επιπλέον, άλλοι θα είναι οι καλεσμένοι σας, αν θέλετε να προωθήσετε τις υπηρεσίες σας ως ειδικός του email marketing και άλλοι αν θέλετε να προωθήσετε σακίδια πλάτης.

Ποιες είναι οι στρατηγικές προώθησης των podcast marketing;

Και επειδή μια στρατηγική όπως το podcast marketing δεν είναι marketing αν δεν προωθηθεί σωστά παρακάτω προτείνουμε ορισμένες στρατηγικές προώθησης των podcast:

#1 Ανάρτηση στις πλατφόρμες podcast

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε αφού δημιουργήσουμε το podcast μας είναι να το προσθέσουμε σε διάφορες πλατφόρμες podcast όπως το Apple Podcasts, το Spotify και το Google Podcasts, ώστε να μπορούν οι χρήστες να το βρουν και να το ακούσουν.

#2 Κοινοποίηση σε κοινωνικά μέσα

Στη συνέχεια είναι σημαντικό να το κοινοποιήσουμε στην ιστοσελίδα μας, ώστε να ενημερωθεί για αυτό το ήδη υπάρχον κοινό μας. Μπορούμε να προωθήσουμε τα νέα επεισόδια στους λογαριασμούς μας στα κοινωνικά μέσα.

Επίσης προτείνουμε να χρησιμοποιήσετε hashtags για να βοηθήσετε το κοινό σας να βρει το podcast σας.

#3 Συνεργασίες και guest εμφανίσεις

Φυσικά θα συνεργαστείτε με διάφορους καλεσμένους και ειδικούς στο αντικείμενό σας ως guests στο podcast για να ενισχύσετε την αξιοπιστία της επιχείρησής σας και για να χτίσετε τα κατάλληλα αφηγήματα όπως αναφέραμε παραπάνω.

Μπορείτε ακόμη να  καλέσετε και άλλους podcasters για να δημιουργήσετε περισσότερο ενδιαφέρον και να αναπτύξετε ένα ευρύτερο κοινό.

#4 Χρήση email marketing

Αποστείλετε email στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας για να τους ενημερώσετε για το νέο σας εγχείρημα και να τους προσκαλέσετε να σας ακούσουν.

Παράλληλα φροντίστε να συγκεντρώσετε τα mail των νέων σας ακροατών, ώστε να τους ενημερώνετε για τα νέα επεισόδια του podcast και για οτιδήποτε σχετίζεται με αυτό και με την επιχείρησή σας.

#5 Κάντε SEO και στο podcast

Το SEO δεν περιορίζεται μόνο στο copywriting. Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά και στο ηχητικό podcast, ώστε όταν κάποιος αναζητά κάτι σχετικά με την επιχείρησή σας, το podcast σας να προβάλλεται ως μια επιπρόσθετη επιλογή πέραν του γραπτού κειμένου.

Για να μπορέσετε να κάνετε αποτελεσματικό SEO στο podcast φροντίστε να στις σημειώσεις κάτω από το επεισόδιο καθώς και στην περιγραφή να αναφέρετε συχνά, αλλά όχι συνέχεια, λέξεις και φράσεις- κλειδιά.

Επίσης η περιγραφή του podcast πρέπει να περιλαμβάνει αντίστοιχες αναφορές. Ο τίτλος του podcast πρέπει να είναι ενδεικτικός του περιεχομένου, ώστε να εμφανίζεται στη μηχανή αναζήτησης και το ίδιο πρέπει να ισχύει και για τον τίτλο κάθε επεισοδίου.

Τέλος προτείνουμε και μια γραπτή εκδοχή του κάθε επεισοδίου podcast (ιστότοπος, ιστολόγιο, ιστοσελίδα podcast), κάτι το οποίο θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο το SEO σας και θα σας φέρει στην κορυφή των αναζητήσεων της google.

Και σκεφτείτε ότι εσείς σε αντίθεση με τους άλλους θα μπορείτε να παρέχετε το υλικό σας και σε μια άλλη εκδοχή πέραν της γραπτής!

Υπηρεσίες podcast marketing

Τέλος, επειδή στα πλαίσια μιας επιχείρησης δεν είναι πάντα δεδομένη η γνώση και η εμπειρία χειρισμού ενός podcast, σας επισυνάπτουμε τις πιο αξιόλογες υπηρεσίες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για το marketing της επιχείρησής σας:

#1 Lower Street

Πρόκειται για μια εταιρεία παραγωγής podcast που σας βοηθά να δημιουργήσετε το podcast σας και επιμελείται σημαντικά ζητήματα όπως τον ήχο, την επεξεργασία του κάθε επεισοδίου, το trailer, τις διαφημίσεις κ.α.  

#2 Pod Bean

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα επικεντρώνεται στη δημοσίευση και τη διαχείριση των podcast. Σημαντικό είναι ότι παρέχει ένα χρονοδιάγραμμα για να δημοσιεύονται τα podcast εγκαίρως. 

#3 Pacific Content

Η Pacific Content αποτελείται από επαγγελματίες παραγωγής podcast, marketing, διανομής και σχεδιασμού ήχου. Στόχος της πλατφόρμας αυτής είναι η παραγωγή και διανομή podcast, η ανάπτυξη κοινού και η στρατηγική μάρκας podcast. 

Εν κατακλείδι

Στο συγκεκριμένο άρθρο στόχος μας ήταν να σας παρουσιάσουμε τη δυναμική του podcast ως όπλο στρατηγικής marketing, κάτι το οποίο δεν είναι τόσο διαδεδομένο στην ελληνική αγορά. Ελπίζουμε να επανέλθουμε σύντομα με ανανεωμένο υλικό για το συγκεκριμένο θέμα και εφαρμοσμένα παραδείγματα πάνω στο podcast marketing, ώστε να αναλύσουμε οφέλη και παθογένειες αυτού του νέου φαινομένου. 

Μέχρι τότε ελπίζουμε να δημιουργήσετε το δικό σας podcast. Η επιτυχία είναι στο τσεπάκι… αρκεί φυσικά να εκμεταλλευτείτε τις συμβουλές μας!

Διάβασε επίσης – Ποια είναι τα 7Ps του Marketing;

Ακολούθησε μας στο Facebook, Instagram και Twitter

Απάντηση

More from author

Related posts

spot_img

Latest posts

Στέφανος Τσιτσιπάς: Η Καριέρα, οι Τίτλοι και τα Κέρδη του Σπουδαίου Έλληνα Τενίστα

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς, όνομα συνώνυμο της ελληνικής επιτυχίας στο τένις, γεννήθηκε στην Αθήνα στις 12 Αυγούστου 1998. Το τένις ήταν στο αίμα του, με...

Γιάννης Αντετοκούνμπο: Ένα αφιέρωμα στον Greek Freak, που σπάει κάθε ρεκόρ

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, γνωστός και ως "The Greek Freak", είναι μια πανύψηλη φιγούρα στον κόσμο του επαγγελματικού μπάσκετ, όχι μόνο για τον εντυπωσιακό αθλητισμό...

Blackstone και Digital Realty ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη κέντρων δεδομένων αξίας 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Η Blackstone, αμερικανική επενδυτική εταιρεία, συνεργάζεται με την εταιρεία κέντρων δεδομένων Digital Realty για τη δημιουργία κοινής επιχείρησης με σχέδια επένδυσης 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων...

Κάνε εγγραφή για να μαθαίνεις όλες τις εξελίξεις!

Κάνε εγγραφή και γίνε μέλος της μεγαλύτερης επιχειρηματικής κοινότητας στην Ελλάδα!

%d