SEO: Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση;

Το SEO ή αλλιώς Search Engine Optimization αποτελεί ένα σημαντικό «εργαλείο» για τη βελτίωση μίας ιστοσελίδας. Τι είναι όμως το SEO και πως μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση να αυξήσει τα έσοδα της; Στο συγκεκριμένο άρθρο, θα αναφερθούμε στις παρακάτω θεματικές:

Τι είναι SEO;

Τι είναι λοιπόν το SEO ή αλλιώς Search Engine Optimization; Με απλά λόγια SEO είναι η διαδικασία βελτίωσης μίας ιστοσελίδας, προκειμένου αυτή να τραβήξει πιο εύκολα τον αλγόριθμο της google ή οποιασδήποτε άλλης μηχανής αναζήτησης.

Τραβώντας τον αλγόριθμό πάνω της, μία ιστοσελίδα ανεβαίνει ψηλά στις σελίδες των μηχανών αναζήτησης. Ουσιαστικά, μία σελίδα η οποία εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της Google έχει καλύτερο SEO από μία που εμφανίζεται στην τέταρτη σελίδα της.

Επίσης ένα άρθρο το οποίο εμφανίζεται πρώτο, στην πρώτη σελίδα της Google, έχει καλύτερο SEO από αυτό που εμφανίζεται τέταρτο.

Πως λειτουργεί το SEO

Πως λειτουργεί όμως το SEO; Αρχικά όπως αναφέραμε προηγουμένως στόχος του SEO είναι να τραβήξει την προσοχή της Google ή οποιασδήποτε άλλης μηχανής αναζήτησης.

Για να κατανοήσουμε περισσότερο τη σχέση μίας μηχανής αναζήτησης με μία ιστοσελίδα και τη σελίδα στην οποία έχουμε βελτιώσει το SEO θα μπορούσαμε να κάνουμε την εξής παρομοίωση:

Η μηχανή αναζήτησης είναι μία τεράστια βιβλιοθήκη. Ο χρήστης πληκτρολογεί το θέμα που θέλει, και ο αλγόριθμος της μηχανής αναζήτησης, ως βιβλιοθηκάριος αναζητά τα αντίστοιχα βιβλία. Τα βιβλία είναι ουσιαστικά οι ιστοσελίδες. Από αυτά τα βιβλία υπάρχουν σελίδες που ταιριάζουν περισσότερο που ταιριάζουν περισσότερο με τις λέξεις κλειδιά που χρησιμοποίησε ο χρήστης. Οι σελίδες των βιβλίων είναι ουσιαστικά τα άρθρα ή οι σελίδες περιεχόμενου του website της επιχείρησης μας.

Στόχος επομένως του SEO είναι να βοηθήσει μία σχετική σελίδα να φτάσει στην οθόνη του χρήστη. Το SEO δεν χρησιμοποιείται φυσικά μόνο από websites αρθρογραφίας ή online εφημερίδες, αλλά και από επιχειρήσεις. Γιατί όμως;

SEO
stephen phillips/unsplash

SEO – Γιατί είναι απαραίτητο για μία επιχείρηση

Το SEO, όπως αναφέραμε προηγουμένως, χρησιμοποιείται από πολλές επιχειρήσεις. Ο λόγος είναι αρκετά απλός. Κάθε επιχείρηση θέλει να προβάλει άμεσα και εύκολα τις υπηρεσίες της στο κοινό. Το SEO είναι το ιδανικό εργαλείο ώστε να το πετύχει.

Το SEO είναι απαραίτητο για μία επιχείρηση επειδή εκατομμύρια άνθρωποι πραγματοποιούν τρισεκατομμύρια αναζητήσεις κάθε χρόνο, συχνά έχοντας εμπορική πρόθεση προκειμένου να βρουν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες που τους ενδιαφέρουν.

Η αναζήτηση αποτελεί συχνά την κύρια πηγή ψηφιακής επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα ενός brand. Το συγκεκριμένο είδος αναζήτησης ονομάζεται organic traffic.

Organic traffic είναι ουσιαστικά το traffic το οποίο έχει μία ιστοσελίδα χωρίς να επενδύσει χρήματα σε διαφημίσεις ή social media. Αποτελείται ουσιαστικά από τις αναζητήσεις των χρηστών, οι οποίες τους οδήγησαν στη σελίδα.  Όσο υψηλότερο organic traffic έχει μία ιστοσελίδα τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες πώλησης ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.

Για να κατανοήσουμε ακόμα περισσότερο τη δύναμη του SEO, αξίζει να το παρομοιάσουμε με την offline αγορά. Μια ιστοσελίδα με καλό SEO ισούται με ένα εμπορικό κατάστημα στην Ερμού. Αντιθέτως μια ιστοσελίδα με κακό SEO ισούται με ένα κατάστημα σε ένα απομονωμένο δρόμο, τον οποίο σπάνια διασχίζουν περαστικοί.

Επομένως όσα χρήματα και να ρίξει κανείς σε διαφημίσεις, χωρίς SEO τα αποτελέσματα δεν θα έχουν την επιθυμητή διάρκεια.

SEO
melanie deziel/unsplash

SEO – 5 τρόποι με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση

Ας δούμε λοιπόν 5 τρόπους με τους οποίος το SEO μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση. Συγκεκριμένα:

Το SEO ανεβάζει την επισκεψιμότητα

Όπως αναλύσαμε προηγουμένως το SEO (Search Engine Optimization) ανεβάζει το traffic μίας ιστοσελίδας. Όσο μεγαλύτερη είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας, τόσο περισσότεροι χρήστες θα την συναντούν ψηλά στη μηχανή αναζήτησης.

Ανεβάζει την αξιοπιστία της επιχείρησης

Όσο πιο ψηλά βρίσκεται μία ιστοσελίδα, σε μία μηχανή αναζήτησης, τόσο πιο αξιόπιστη φαίνεται ως προς τους επισκέπτες της. Όντως, μόλις το 25% των χρηστών επισκέπτεται τη δεύτερη σελίδα της Google για να ψάξει το αποτέλεσμα που επιθυμεί.

Το 75% των χρηστών επομένως δεν δίνει καμία ευκαιρία σε ιστοσελίδες που δεν βρίσκονται στην πρώτη σελίδα της Google.

Τα αποτελέσματα του SEO είναι μακροπρόθεσμα

Το SEO και η επίδραση του σε μία ιστοσελίδα φαίνεται σε βάθος χρόνου. Μία απλή διαφήμιση να τραβήξει μέσα στο διάστημα ενός μήνα 100 νέους πελάτες.

Αντιθέτως επενδύοντας στο SEO, μια ιστοσελίδα θα μπορεί να προσελκύει 100 νέους πελάτες κάθε μήνα, χωρίς το επαναλαμβανόμενο κόστος της διαφήμισης.

Φυσικά για να δει αποτελέσματα κανείς, πρέπει να επενδύσει μακροπρόθεσμα σε αυτό. Τα αποτελέσματα του SEO, κατά μέσω όρο, εμφανίζονται μετά από 4 με 6 μήνες.

Ελεγχόμενο κόστος

Το κόστος της βελτιστοποίησης μίας ιστοσελίδας είναι πολύ μικρότερο από αυτό των online διαφημίσεων. Προσλαμβάνοντας ένα SEO Marketing Agency, έχεις τη δυνατότητα να ελέγξεις το κόστος και να έχεις μία άμεση επικοινωνία με μία ομάδα ειδικών, οι οποίοι μπορούν να βελτιώσουν την ιστοσελίδα σου.

Η ιστοσελίδα γίνεται πιο φιλική προς τον χρήστη

Το SEO δεν έχει μόνο σχέση με τη βελτίωση ενός άρθρου αλλά και μίας σελίδας περιεχομένων ή υπηρεσιών. Το Search Engine Optimization δεν δίνει βάρος μόνο στις μηχανές αναζήτησης αλλά και στην εμπειρία που θα έχει ο χρήστης, όταν επισκέπτεται μία ιστοσελίδα.

SEO
kobu agency/unsplash

5 Tips για να βελτιώσεις το SEO ενός άρθρου 

Ένας τρόπος με τον οποίο μία επιχείρηση μπορεί να τραβήξει πολλούς χρήστες, είναι το Content Marketing, δηλαδή η παραγωγή περιεχομένου. Το περιεχόμενο αυτό, μπορεί να είναι άρθρα τα οποία παρουσιάζουν με σωστό τρόπο τις υπηρεσίες μία επιχείρησης.

Φυσικά, προκειμένου να τραβήξει νέους πελάτες, μία επιχείρηση δεν χρειάζεται απλώς ένα ωραίο κείμενο αλλά ένα κείμενο το οποίο έχει βελτιστοποιηθεί. Το blog δηλαδή πρέπει να έχει σωστό SEO.

Ας δούμε λοιπόν μερικά tips τα οποία μπορούν να σε βοηθήσουν να βελτιώσεις το SEO ενός άρθρου και να τραβήξεις νέους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου. Συγκεκριμένα προκειμένου να έχει καλό SEO, ένα άρθρο πρέπει:

Tip #1 – Να έχει έκταση τουλάχιστον 600 λέξεων

Οι μηχανές αναζήτησης αγαπούν το μεγάλης έκτασης περιεχόμενο. Η Google θεωρεί πως όσο μεγαλύτερο είναι το περιεχόμενο, τόσο καλύτερη γνώση έχει ο δημιουργός για το θέμα το οποίο γράφει.

Tip #2 – Να έχει σωστές λέξεις κλειδιά

Οι σωστές λέξεις κλειδιά μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Λέξη κλειδί ονομάζεται η λέξη την οποία πληκτρολογεί ένας χρήστης για να ψάξει ένα θέμα. Μπορείς να αναζητήσεις τις σωστές λέξεις κλειδιά χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο SEO, όπως το SEMrush ή το Ahrefs.

Tip #3 – Να συνδέεται μέσω link με άλλα άρθρα

Η Google και οι άλλες μηχανές αναζήτησης αγαπούν τις παραπομπές. Γενικά όπως συμβαίνει και σε μία πανεπιστημιακή εργασία, οι παραπομπές, και οι πηγές οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν δίνουν αξιοπιστία στο κείμενο σου. Όσο πιο αξιόπιστη είναι μία πηγή, δηλαδή όσο μεγαλύτερο traffic έχει, τόσο μεγαλύτερη είναι η αξία του link της.

Tip #4 – Ο αριθμός των λέξεων κλειδιών εντός του κειμένου να φτάνει στο 2% των συνολικών λέξεων

Η λέξη κλειδί πρέπει να επαναλαμβάνεται σε όλη την έκταση του κειμένου αρκετές φορές. Ένας πολύ γενικός κανόνας θέτει τον ιδανικό αριθμό ενός keyword να φτάνει στο 2% των συνολικών λέξεων ενός κειμένου. Δηλαδή για ένα κείμενο χιλίων λέξεων, το keyword καλό είναι να βρίσκεται τουλάχιστον 20 φορές.

Tip #5 – Το url του άρθρου να είναι γραμμένο με λατινικούς χαρακτήρες

Το url, ή αλλιώς ο μόνιμος σύνδεσμος ενός άρθρου, πρέπει να είναι γραμμένο με λατινικούς χαρακτήρες. Αυτό το πρόβλημα το έχουν κυρίως όσες χώρες δεν χρησιμοποιούν το λατινικό αλφάβητο ως πρώτο αλφάβητο στις αναζητήσεις τους. Μία από αυτές τις χώρες είναι και η Ελλάδα. Επομένως αν και ο τίτλος ενός άρθρου είναι στα ελληνικά το url πρέπει να αλλάζει σε “greeklish”.

SEO
diggity marketing/unsplash

Ποιο SEO Tool να επιλέξω;

Υπάρχουν αρκετά SEO Tools τα οποία μπορούν να σε κατευθύνουν προκειμένου να εξελίξεις και να βελτιώσεις τη σελίδα σου και το περιεχόμενο της. Ποια από τα εργαλεία αυτά όμως αξίζει να επιλέξεις; Συγκεκριμένα σου έχουμε 2 οικονομικές προτάσεις οι οποίες μπορούν να σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις.

Tool #1 – Yoast SEO

Το Yoast SEO είναι ένα πολύ γνωστό και αποτελεσματικό εργαλείο το οποίο κυκλοφορεί και σε free έκδοση. Αν και το premium επιτρέπει στο χρήστη να έχει μεγαλύτερο έλεγχος στις βελτιστοποιήσεις που θα κάνει, το free είναι αρκετό για όποιον θέλει να πειραματιστεί και να μάθει να χειρίζεται το εργαλείο σταδιακά.

Το εργαλείο δίνει αρκετό βάρος και στην αναγνωσιμότητα ενός κειμένου ή αλλιώς το readability, καθοδηγώντας το χρήστη, και επιτρέποντας του να βελτιώσει το κείμενο, κάνοντας το πιο φιλικό προς τον χρήστη (user-friendly).

Tool #2 – RankMath

Ένα ακόμα γνωστό SEO Tool είναι το RankMath. Το RankMath, διαθέτει μία εξαιρετική δωρεάν έκδοση, η οποία επιτρέπει στο χρήστη να ελέγχει με ακρίβεια το SEO score, που έχει η ιστοσελίδα και τα άρθρα του. Παράλληλα, σε αντίθεση με το Yoast, ως εργαλείο είναι αρκετά πιο ελαφρύ.

Όπως και το Yoast, το Rank Math δίνει αρκετά μεγάλη προσοχή στην αναγνωσιμότητα, αν και η συγκεκριμένη πτυχή δεν θεωρείται το δυνατό σημείο της free έκδοσης της υπηρεσίας.

Με λίγα λόγια

Αναφερθήκαμε στον ορισμό του SEO (Search Engine Optimization), το πως λειτουργεί καθώς και σε μερικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση μας. Επιπλέον εξετάσαμε 5 tips τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην βελτίωση του SEO ενός άρθρου και να προσελκύσουν περισσότερους αναγνώστες. 

Κλείνοντας, το SEO είναι ένα απαραίτητο εργαλείο, το οποίο μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο και να εξελίξει την διαδικτυακή παρουσία μία επιχείρησης. Αν θες να βελτιώσεις το traffic της επιχείρησης σου, να δημιουργήσεις νέα άρθρα για τις υπηρεσίες της και να τραβήξεις νέους πελάτες, δεν έχεις παρά να επενδύσεις στο SEO!

Διάβασε επίσης – Ανάλυση Swot – Τι είναι;

Ακολούθησε μας στο Facebook, Instagram και Twitter

Απάντηση

More from author

spot_img

Latest posts

Αυτοί είναι οι δέκα πλουσιότεροι άνθρωποι στον κόσμο τον Μάιο 2024

Ο Bernard Arnault, τιτάνας της βιομηχανίας πολυτελών αγαθών με επικεφαλής εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Christian Dior ανάμεσα σε δεκάδες άλλες που...

Johnson & Johnson: Συμφωνία Διακανονισμού 6,5 Δισεκατομμυρίων Δολαρίων για Αγωγές Προϊόντων Υψηλού Κινδύνου

Η Johnson & Johnson ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι προτίθεται να καταβάλει 6,5 δισεκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει δεκάδες χιλιάδες αγωγές που συνδέονται με τα...

Aegean: Συγκροτήθηκε σε σώμα το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Aegean ανακοίνωσε ότι, κατόπιν της εκλογής του νέου δωδεκαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου και του ορισμού των ανεξάρτητων μελών του, σύμφωνα με τις διατάξεις του...

Κάνε εγγραφή για να μαθαίνεις όλες τις εξελίξεις!

Κάνε εγγραφή και γίνε μέλος της μεγαλύτερης επιχειρηματικής κοινότητας στην Ελλάδα!

Discover more from Greeco

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading