Ποια είναι τα 7Ps του Marketing; Σε αυτό το άρθρο θα δούμε ποια είναι τα 7Ps του Marketing υπηρεσιών και πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε ώστε να αυξήσουμε τη φήμη της επωνυμίας μας και να ικανοποιήσουμε περισσότερο τους πελάτες μας. Συγκεκριμένα θα ασχοληθούμε με τις παρακάτω θεματικές:
Τι είναι τα 7Ps του Marketing;
Είναι ένα μείγμα μάρκετινγκ, δηλαδή ένα σύνολο εργαλείων και μεταβλητών που χρησιμοποιείται τόσο στο μάρκετινγκ προϊόντων όσο και στο μάρκετινγκ υπηρεσιών. Πήρε το όνομά του από το αγγλικό γράμμα P που είναι αρχικό όλων των 7 αυτών λέξεων-μεταβλητών.
Ποια είναι τα 7Ps του μάρκετινγκ;
#1 Product – Προϊόν
Το πρώτο από τα 7Ps είναι το Product. Το προϊόν μια επιχείρησης είτε απτό είτε άυλο πρέπει να είναι κάτι νέο, χρήσιμο και ανταγωνιστικό. Σημαντικοί παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν κατά την ανάπτυξη ενός προϊόντος είναι η επωνυμία, τα χαρακτηριστικά και τα πλεονεκτήματά του, η ποιότητα του προϊόντος, η συσκευασία (αν είναι απτό) καθώς και οι εγγυήσεις που παρέχονται.
#2 Price – Τιμή
Το δεύτερο από τα 7Ps είναι το Price. Η τιμή, δηλαδή το ποσό που πρέπει να πληρώσει ο πελάτης για να αποκτήσει το προϊόν ή την υπηρεσία που του παρέχεται παίζει επίσης καθοριστικό ρόλο στο μάρκετινγκ της εκάστοτε επιχείρησης.
Λαμβάνονται υπόψιν το κόστος παραγωγής, η ζήτηση αλλά και ο ανταγωνισμός. Επίσης παίζουν ρόλο οι εκπτώσεις και οι προσφορές που παρέχονται ανά περιόδους, οι τρόποι πληρωμής και οι διευκολύνσεις αποπληρωμής του ποσού.
Ας έχουμε υπόψιν μας ότι συχνά στο μάρκετινγκ υπηρεσιών η υψηλότερη τιμή δημιουργεί στον πελάτη προσδοκίες για υψηλότερη ποιότητα.
#3 Place – Τοποθεσία
Το τρίτο από τα 7Ps είναι το Place. Η τοποθεσία ή διανομή ως τρίτη μεταβλητή του Ps Marketing αφορά τα μέρη που εξυπηρετεί η κάθε εταιρεία και τον χρόνο που χρειάζεται μέχρι να ολοκληρωθεί η παράδοση.
Στην περίπτωση που μιλάμε για υπηρεσία η τοποθεσία πρέπει να επιλεγεί πολύ προσεκτικά. Ο πελάτης συνήθως επιλέγει να αγοράσει σε σημείο που βρίσκεται κοντά στον τόπο διαμονής του προκειμένου να γνωρίσει και να επικοινωνήσει με τον πάροχο. Εξίσου σημαντική είναι και η τοποθεσία των διαφημίσεων.
#4 Promotion – Προώθηση
Το τέταρτο από τα 7Ps είναι το Promotion. Η προώθηση ή προβολή μιας επιχείρησης μπορεί να γίνει μέσα από διαφημίσεις, δημόσιες σχέσεις, χορηγίες, εκθέσεις, το direct marketing και τις ενέργειες του digital marketing.
Το τελευταίο σχετίζεται κυρίως με την προβολή του προϊόντος ή της υπηρεσίας στα social media (link) και αποτελεί το πιο δημιουργικό από τα 7Ps του μείγματος μάρκετινγκ.
#5 People – Άνθρωποι
Το πέμπτο από τα 7Ps είναι το People. Οι άνθρωποι ή το προσωπικό μιας επιχείρησης, η εταιρική κουλτούρα, η αντιμετώπιση των υποψήφιων αγοραστών επηρεάζουν το επίπεδο ικανοποίησης του πελάτη.
Με άλλα λόγια όταν η εξυπηρέτησή του είναι αποτελεσματική αυξάνονται οι πιθανότητες αυτός να αγοράσει αλλά και να παραμείνει ως δυνητικός πελάτης.
#6 Process – Διαδικασία
Το έκτο από τα 7Ps είναι το Process. Κάθε επιχείρηση εκπαιδεύει τα μέλη της με μια συγκεκριμένη και προκαθορισμένη διαδικασία. Αυτό γίνεται προκειμένου να υπάρχει εταιρικό προφίλ και παράλληλα ο πελάτης να έχει τις ανάλογες προσδοκίες.
#7 Physical Evidence – Φυσικά στοιχεία
Το τελευταίο P του μείγματος μάρκετινγκ σχετίζεται με τα στοιχεία αυτά που εξασφαλίζουν μια θετική εικόνα για την ποιότητα του προϊόντος ή της υπηρεσίας στον πελάτη. Ενδεικτικά αναφέρουμε την καθαριότητα, την εμφάνιση των υπαλλήλων, το στυλ σχεδιασμού, τα χρώματα κλπ.
Το πώς μπορούν τα φυσικά στοιχεία και οι αισθήσεις που αυτά κινητοποιούν στους πελάτες να αυξήσουν τις πιθανότητες αγοράς θα αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο.
Διάβασε επίσης – Ανάλυση Swot – Τι είναι;