Τι είναι τελικά το influencer marketing που εμφανίζεται ως μια νέα και επαναστατική μέθοδος για την προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών στα πλαίσια του internet marketing; Στο συγκεκριμένο άρθρο θα αναλύσουμε:
Τι είναι το influencer marketing;
Το influencer marketing είναι μια μορφή μάρκετινγκ που στοχεύει στη διαφήμιση και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών μιας επιχείρησης χρησιμοποιώντας άτομα ευρέως γνωστά. Τα άτομα αυτά χαρακτηρίζονται ως influencers και είναι τόσο περιζήτητα, γιατί έχουν ένα σταθερό και εδραιωμένο κοινό, τους followers τους, οι οποίοι εμπιστεύονται τους ίδιους και την κρίση τους. Αυτή η σχέση εμπιστοσύνης καθιστά το influencer marketing τον -σύμφωνα με τελευταίες έρευνες- πιο αποτελεσματικό τρόπο προώθησης συγκριτικά με όλες τις διαφημιστικές μεθόδους.
Influencer – Τι είναι;
Στο σημείο αυτό είναι πολύ σημαντικό να ορίσουμε ποιος αντιμετωπίζεται ως influencer στο influencer marketing. Δεν είναι απλώς ένα διάσημο πρόσωπο αλλά ένας άνθρωπος που καλλιεργεί μια καθημερινή σχέση μέσω των social media με το κοινό του, το εμπνέει και δημιουργεί μια σχέση εμπιστοσύνης με αυτό.
Αν θες να μάθεις περισσότερα για τους influencers αλλά και για το πόσα χρήματα βγάζουν, διάβασε εδώ.
Mε ποια κριτήρια αναζητούμε τους κατάλληλους influencers
Στο influencer marketing έχει καθοριστική σημασία να διαλέξουμε τον σωστό influencer. Αυτός θα διαφημίσει την επιχείρησή μας, θα παρακινήσει τους followers του να γίνουν πελάτες μας και θα ταυτίσει την εμπιστοσύνη του κοινού του με την εμπιστοσύνη προς το προϊόν ή την υπηρεσία μας.
Τι κάνουμε λοιπόν;
- Επιλέγουμε το άτομο που εκφράζει τη φιλοσοφία μας.
Επιδιώκουμε να βρούμε το άτομο που ταιριάζει με το προφίλ της εταιρείας μας. Εστιάζουμε στην ηλικία και το φύλο, τον τρόπο ομιλίας του influencer, τα ενδιαφέροντά του, τις καθημερινές του ασχολίες κλπ.
- Φροντίζουμε οι followers του να αντικατοπτρίζουν τους πελάτες-στόχο μας.
Είναι πιθανό ο influencer να ταιριάζει με το προϊόν ή την υπηρεσία μας αλλά το κοινό του να μην αποτελεί υποψήφιο πελάτη μας.
- Απευθυνόμαστε με ευγένεια και σεβασμό στον influencer, με τον οποίο επιθυμούμε να συνεργαστούμε.
Ένα «ζεστό» μήνυμα που εκφράζει την εκτίμηση της επιχείρησής μας προς το πρόσωπό του ευθύς προδιαθέτει θετικά τον influencer, με αποτέλεσμα αυτό να… «βγαίνει αυτό προς τα έξω».
Εφαρμογές για να εντοπίσουμε τους κατάλληλους influencers
Αφού θέσαμε τα κριτήρια πάμε να δούμε κάποιες εφαρμογές που μπορούν να διευκολύνουν την επιλογή μας στο influencer marketing.
Προτείνουμε μία από τις παρακάτω:
Εφαρμογή #1 – Upfluence
Στα θετικά κατατάσσουμε την αυτοεξυπηρέτηση και τις προσιτές τιμές. Αντλεί τα δεδομένα της κυρίως από Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest. Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής να εντοπίσουν τους influencers που πληρούν τα στοιχεία που αναζητούν.
Εφαρμογή #2 – AspireIQ
Επίσης μια πλατφόρμα αυτοεξυπηρέτησης που συνεργάζεται με το Instagram και το YouTube. Εδώ για να θεωρούνται οι υποψήφιοι influencers πρέπει να ικανοποιούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Αυτό σημαίνει ότι πρακτικά μέσω αυτής της εφαρμογής μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την απήχηση του ατόμου που επιλέφουμε για το influencer marketing της επιχείρησης μας.
Εφαρμογή #3 – Hypr
Το Hypr που ασχολείται αποκλειστικά με το influencer marketing οι υποψήφιοι επιλέγονται με βάση τις δημοσιεύσεις τους σε Facebook, Twitter, Instagram, YouTube και Pinterest. Το δυνατό σημείο της συγκεκριμένης εφαρμογής είναι η μηχανή αναζήτησης η οποία δίνει τη δυνατότητα να ανακαλύψουμε τον influencer που επιθυμούμε με βάση πολύ συγκεκριμένα κριτήρια.
Γιατί να χρησιμοποιήσουμε το influencer marketing;
Κατανοήσαμε λοιπόν ότι είτε έχουμε επιχείρηση που παρέχει προϊόντα είτε υπηρεσίες το influencer marketing αποτελεί βασικό σύμμαχό μας, καθώς μπορεί να μας βοηθήσει στα παρακάτω:
#1 Μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του brand μας
Το influencer marketing δίνει την ευκαιρία να μας μάθουν περισσότερα άτομα. Αυτό οδηγεί σε
#2 Περισσότερα leads και αυξημένη επισκεψιμότητα
Καθώς όλο και περισσότερα από αυτά τα άτομα θα μας αναζητήσουν. Έτσι τα leads στην επιχείρησή μας συνδυαστικά με το influencer marketing οδηγούν σε
#3 Καλλιέργεια εμπιστοσύνης του κοινού προς την επιχείρησή μας
Σταδιακά λοιπόν αποκτούμε νέους πελάτες-στόχους που μας εμπιστεύονται και φυσικά η καλή και αποδοτική συνεργασία μας μέσω του influencer marketing οδηγεί σε
#4 Ευκαιρία μακροπρόθεσμων κερδοφόρων συνεργασιών
Και ένα tip για πιο επιτυχημένο influencer marketing
#5 Show it, give it, sell it!
Το influencer marketing όπως εξηγήσαμε είναι ένας από τους πιο επικερδείς τρόπους να προμοτάρουμε την επιχείρησή μας.
Θέλετε όμως να αυξήσετε στο μέγιστο τη δυναμική του;
Δώστε την ευκαιρία στους πελάτες-στόχο σας να σας γνωρίσουν με giveaways και εκπτωτικούς κωδικούς, βασικό στοιχεία του influencer marketing. Μέσω ενός τέτοιου lead magnet προσελκύετε περισσότερους δυνητικούς αγοραστές δίνοντας την ευκαιρία σε κάποιο ή κάποια άτομα να σας «δοκιμάσουν».
Η αναμονή των αποτελεσμάτων του giveaway παράλληλα δημιουργεί προσδοκίες στους συμμετέχοντες και ωριμάζει την ιδέα να επενδύσουν στην επιχείρησή σας. Μετά τη συμμετοχή κάποιου follower σε διαγωνισμό αυξάνονται οι πιθανότητες να αγοράσει το προϊόν, για το οποίο έδειξε ενδιαφέρον, ακόμη και αν δεν είναι ο νικητής.
Σύντομα θα ακολουθήσει άρθρο για το πώς τα giveaways μέσω του influencer marketing επηρεάζουν τις αισθήσεις και κατά συνέπεια την ψυχολογία των followers οδηγώντας στην πώληση.
Διάβασε επίσης – SEO: Τι είναι και πως μπορεί να βοηθήσει μία επιχείρηση;