Πόσα χρήματα βγάζει ένας influencer;

Το να πληρώνεται κάποιος, ώστε να δημοσιεύει στα social media έχει γίνει αρκετά σύνηθες. Το να γίνει όμως κάποιος full-time influencer δεν φαντάζει σε καμία περίπτωση τόσο απλό. Πόσα χρήματα βγάζει ένας influencer, όμως, και είναι αυτά τα χρήματα αρκετά ώστε να του επιτρέψουν να παρατήσει οτιδήποτε άλλο κάνει και να επικεντρωθεί σε αυτό;

Το συγκεκριμένο άρθρο εξετάζει, αναλυτικά, το πόσα χρήματα βγάζει ένας influencer. Συγκεκριμένα, το άρθρο αυτό φιλοδοξεί να σας δείξει τρόπους με τους οποίους μπορείτε να βγάλετε χρήματα, μέσα από πλατφόρμες όπως το TikTok, το Instagram και το Twitter. 

Πώς βγάζει χρήματα ένας influencer;

Ένας influencer  κερδίζει χρήματα μέσω χορηγούμενων αναρτήσεων, affiliate marketing, συνεργασιών με κάποιο brand, e-commerce και δωρεές ή αλλιώς τα γνωστά donations ( πχ συνδρομές κ.λπ.).

Διάβασε παρακάτω για να λύσεις και εσύ το μυστήριο για το πόσα χρήματα βγάζει ένας influencer, και πως τα καταφέρνει!

Χορηγούμενες αναρτήσεις

Οι χορηγούμενες αναρτήσεις είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους με τους οποίους ένας influencer μπορεί να βγάλει χρήματα. Μια ανάρτηση είναι χορηγούμενη όταν ένας influencer πληρώνεται για να δημοσιεύσει σχετικά με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία στο προφίλ του. Όταν ένας influencer προωθεί ένα προϊόν, οι followers του είναι πιο πρόθυμοι να εμπιστευτούν το εν λόγω brand. Θα δείτε, μάλιστα, την ετικέτα “Paid Partnership” κάτω από το όνομα του influencer για τις χορηγούμενες αναρτήσεις στο Instagram.

Συχνά, οι influencers που έχουν μεγαλύτερο κοινό ακολούθων, μπορούν να χρεώνουν περισσότερο για χορηγούμενο περιεχόμενο. Το τι μπορείτε να κερδίσετε από τις χορηγούμενες αναρτήσεις εξαρτάται συνήθως από:

  • το μέγεθος των ακολούθων σας
  • τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείστε
  • πόσο καλά εμπορεύεστε τις υπηρεσίες σας

Ακολουθούν δύο γενικοί κανόνες σχετικά με τα κέρδη ενός infuencer:

(x #των δημοσιεύσεων) + επιπλέον παράγοντες = συνολικό ποσοστό

Το αφανές βιομηχανικό πρότυπο είναι 100 δολάρια ανά 10.000 followers + έξτρα για τον τύπο της ανάρτησης (x # των αναρτήσεων) + πρόσθετοι παράγοντες = συνολική τιμή

Οι influencers χωρίζονται σε κατηγορίες με βάση τα ακόλουθα μεγέθη των ακολούθων τους:

1.000-10.000 ακόλουθοι = nano-influencer

10.000-50.000 οπαδοί = micro-influencer

50.000-500.000 followers = Influencer μεσαίου επιπέδου

500.000-1.000.000 οπαδοί = macro-influencer

1.000.000+ followers = Mega-influencer

Αν και είναι γενικά αποδεκτο ότι οι influencers με μεγαλύτερο αριθμό ακολούθων βγάζουν περισσότερα χρήματα, στην πραγματικότητα, πολλές μικρότερες μάρκες αναζητούν να συνεργαστούν με nano- και micro-influencers. Στο Instagram, μάλιστα, υπάρχει σαφής προτίμηση στους micro-influencers.

Τα brands που αναζητούν έναν micro ή nano influencer μπορεί να έχουν μικρότερο προϋπολογισμό. Επιπλέον, τέτοια brands δεν ζητούν αποκλειστικότητα, και επομένως δεν τα ενδιαφέρει αν ο influencer συνεργάζεται και με άλλες μάρκες.

Brand ambassador

Η συνεργασία τύπου brand ambassador είναι μια συμφωνία μεταξύ ενός influencer και μιας εταιρείας. Ο influencer συνήθως συμφωνεί να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας, συχνά αποκλειστικά. Ή γενικά, να συνδέεται με κάποιον τρόπο με την εταιρεία

Σε αντάλλαγμα για την υποστήριξή του, η εταιρεία παρέχει στον influencer το αντίστοιχο χρηματικό ποσό. Πολλές φορές αυτό μπορεί να λάβει τη μορφή μετρητών, δωρεάν προϊόντων ή άλλων προνομίων.

Ένας influencer, μπορεί να βγάλεια αρκετά χρήματα από αυτές τις συνεργασίες. Μπορεί να κερδίζει ένα ποσό ανά δημοσίευση, να λαμβάνει ένα ποσοστό επί των πωλήσεων ή ακόμη και να έχει σταθερό μισθό. Το ποσό των χρημάτων που μπορεί να βγάλει ένας influencer ποικίλλει ανάλογα με τους ακόλουθούς του και τα ποσοστά engagement, δηλαδή το πόσο μεγάλη αλληλεπίδραση έχουν με τις δημοσιεύσεις του. 

Affiliate Marketing

Το affiliate Marketing είναι ένα είδος μάρκετινγκ που βασίζεται στην απόδοση. Μια επιχείρηση ανταμείβει τους συνεργάτες για κάθε πελάτη που φέρνουν, ο οποίος αγοράζει το προϊόν ή την υπηρεσία τους. Σε αυτή την περίπτωση, ο συνεργάτης δεν είναι άλλος παρά ο ίδιος ο influencer.

Μπορείτε να περιμένετε γενικά να κερδίσετε 5-30% προμήθεια μέσω του affiliate marketing. Συχνά, οι μεγαλύτεροι influencers βρίσκονται στο εύρος 8-12%.

Έχετε δει influencers που προωθούν μια έκπτωση σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία με έναν εξατομικευμένο κωδικό ή μια διεύθυνση URL; Αυτοί οι άνθρωποι κάνουν πιθανότατα affiliate marketing.

Μπορείτε να βγάλετε ένα σημαντικό ποσό χρημάτων μέσω του affiliate marketing. Το πόσα θα βγάλετε θα εξαρτηθεί από:

  • το συμβόλαιο που έχετε συνάψει
  • τον αριθμό των ακολούθων που έχετε
  • τον αριθμό των εμπορικών σημάτων με τα οποία συνεργάζεστε

Διαφήμιση εκτός δικτυακού τόπου

Η διαφήμιση εκτός ιστότοπου είναι ένας άλλος τύπος διαδικτυακού μάρκετινγκ. Περιλαμβάνει την προώθηση μιας μάρκας ή ενός προϊόντος σε έναν ιστότοπο ή μια πλατφόρμα που δεν είναι η αρχική σελίδα του προϊόντος.

Η διαφήμιση εκτός ιστότοπου επιτυγχάνεται μέσω:

  • διαφημιστικά πανό
  • χορηγούμενες αναρτήσεις
  • συνδέσμους στην πλαϊνή μπάρα ενός ιστολογίου

Οι influencers μπορούν να βγάλουν αρκετά χρήματα από αυτό το είδος διαφήμισης χρεώνοντας για τις διαφημίσεις που τοποθετούνται στο προφίλ τους, Ή κερδίζοντας προμήθεια από τις πωλήσεις που προκύπτουν από τα κλικ στη διαφήμιση.

Ορισμένοι influencers προσφέρουν επίσης συμβουλευτικές υπηρεσίες. Αυτές μπορούν να βοηθήσουν τα brands να μεγιστοποιήσουν την εμβέλεια και την αποτελεσματικότητά τους με τη διαφήμιση εκτός ιστότοπου.

Merchandising

Το Merchandising είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται στο μάρκετινγκ και το λιανικό εμπόριο. Αναφέρεται στο φάσμα των δραστηριοτήτων που προωθούν την πώληση προϊόντων στους πελάτες. Όταν μιλάμε για merchandising των influencers, μιλάμε για τους influencers που παράγουν εμπορεύματα για το εμπορικό τους σήμα.

Το Merchandising μπορεί να αποτελέσει μια πολύ επικερδή ροή εσόδων. Ειδικά για έναν influencer ο οποίος έχει αφοσιωμένο κοινό.

Donations, φιλοδωρήματα, συνδρομές

Ας το παραδεχτούμε: τα δωρεάν πράγματα είναι τα καλύτερα πράγματα. Οι συνδρομές, τα φιλοδωρήματα και οι δωρεές είναι μερικοί μόνο από τους τρόπους με τους οποίους ένας influencer μπορεί να αποκτήσει παθητικό εισόδημα.

Αλλά τι ακριβώς είναι αυτά τα πράγματα; Και πώς μπορεί ένας influencer να βγάλει χρήματα από αυτά;

Οι συνδρομές ή αλλιώς subscriptions είναι ίσως ο πιο γνωστός από τους τρεις τρόπους. Κάνοντας συνδρομή σε κάποιον, ουσιαστικά του πληρώνετε ένα μηνιαίο και σε αντάλλαγμα κερδίζετε πρόσβαση στο περιεχόμενό του.

Αυτό μπορεί να είναι οτιδήποτε. Σκεφτείτε, αποκλειστικά βίντεο και φωτογραφίες μέχρι και ματιές στα παρασκήνια της ζωής και της δουλειάς τους. Οι influencers μπορούν να δώσουν κίνητρα για συνδρομές προσφέροντας εκπτώσεις ή δωρεάν δώρα σε όσους εγγραφούν. Για παράδειγμα, μπορούν να προσφέρουν έναν δωρεάν μήνα περιεχομένου για κάθε έξι μήνες συνδρομής.

Το Patreon είναι μια δημοφιλής πλατφόρμα που βασίζεται σε συνδρομές. Οι συνδρομητές χωρίζονται μάλιστα σε επίπεδα, αναλόγως με το πόσο πληρώνουν. Κάθε επίπεδο μπορεί να έχει διαφορετικό, αποκλειστικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο.

Το φιλοδώρημα είναι παρόμοιο με τη συνδρομή, καθώς είναι ένας τρόπος να δείξετε την υποστήριξή σας στη δουλειά κάποιου. Ωστόσο, αντί να πληρώνει κανείς μηνιαία συνδρομή, κάνει απλώς μια εφάπαξ δωρεά.

Πολλοί influencers περιλαμβάνουν τις πληροφορίες τους για το φιλοδώρημα PayPal ή Venmo όταν κάνουν Live Streams. Μπορεί να το επισυνάψουν στο βιογραφικό τους ή στις ιστοσελίδες τους ή ακόμα και να το ζητήσουν απλώς σε μια ανάρτηση.

Τα φιλοδωρήματα συχνά προορίζονται για τους δημιουργούς περιεχομένου που παράγουν έργο υψηλής ποιότητας. Οπότε είναι περισσότερο σαν μπόνους παρά σαν ανάγκη, καθώς δημιουργούν το περιεχόμενο τους ανεξάρτητα από το αν πληρωθούν για αυτό. 

Τέλος, έχουμε τις δωρεές ή αλλιώς donations. Αυτές γίνονται συνήθως σε φιλανθρωπικά ιδρύματα ή σε καμπάνιες τύπου GoFundMe. Αλλά οι fans και followers μπορούν επίσης να τις δώσουν απευθείας σε έναν influencer.

Οι δωρεές είναι εντελώς εθελοντικές και δεν υπάρχει καμία προσδοκία για κάποιο αντάλλαγμα. Πολλοί influencers μπορεί να προσφέρουν προνόμια όπως αναφορές ή υπογεγραμμένα προϊόντα ως ευχαριστώ.

Πόσα κερδίζει ένας influencer ανά ανάρτηση;

Για να προσδιορίσουμε πόσα χρήματα βγάζει ένας influencer ανά ανάρτηση, πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας μερικά πράγματα όπως:

  • Τι είδους ανάρτηση ή περιεχόμενο δημιουργείται;
  • Ποιος είναι ο μέσος όρος του κλάδου;
  • Τι είδους εμβέλεια ή μέγεθος οπαδών έχει ο influencer;
  • Έχουν εντυπωσιακά ποσοστά εμπλοκής από προηγούμενη καμπάνια που μπορούν να αξιοποιήσουν;
  • Πώς μοιάζει το media kit τους;

Για να πάρετε μια ιδέα για τη δική σας τιμολόγηση, αν στοχεύετε και εσείς να γίνετε influencer, τότε κοιτάξτε τι χρεώνουν άλλοι στον κλάδο σας και στο μέγεθός σας για συγκεκριμένα κομμάτια περιεχομένου. Αν έχετε το ποσοστό engagement και άλλα δεδομένα από επιτυχημένες προηγούμενες καμπάνιες, χρησιμοποιήστε τα! Όλα αυτά μπορούν να επηρεάσουν το ποσό που μπορείτε να χρεώσετε ανά ανάρτηση.

Στην επόμενη ενότητα θα αναφερθούμε στις βαθμίδες μεγέθους influencer που αναφέρθηκαν παραπάνω. Επίσης θα συζητήσουμε τους γενικούς μέσους όρους για τα πιθανά κέρδη σε αυτές τις βαθμίδες. 

Πόσα χρήματα βγάζει ένας influencer του Instagram;

Όπως αναφέρει και το eMarketer, το Instagram αποτελεί αυτή τη στιγμή μία από τις δύο κορυφαίες πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, στην οποία δραστηριοποιούνται οι influencers. Η άλλη είναι το Tik Tok.

Σύμφωνα με το Statista, η παγκόσμια μέση ελάχιστη τιμή ανά ανάρτηση για έναν Macro-influencer του Instagram ήταν 165 ευρώ. Η μέση μέγιστη τιμή ήταν 1.804 ευρώ. Βέβαια, υπάρχουν εξαιρέσεις στον κανόνα. Διασημότητες όπως ο Κριστιάνο Ρονάλντο φέρεται να βγάζουν ένα εκατομμύριο και πλέον ανά ανάρτηση. Ο micro-influencer Obebe κέρδισε 1000 ευρώ για μία ανάρτηση καρουζέλ στο Instagram με δύο φωτογραφίες.

Λάβετε υπόψη ότι οι μέσοι όροι υπολογίζονται με ένα ευρύ φάσμα δεδομένων. Αυτό περιλαμβάνει influencers από όλα τα κοινωνικά στρώματα και κλάδους και με διαφορετικές δυνατότητες.

Οι γενικοί μέσοι όροι, σύμφωνα με το Statista:

Ένας nano-influencer μπορεί να βγάλει 195 ευρώ ανά ανάρτηση στο Instagram

Ένας influencer μεσαίου επιπέδου μπορεί να βγάλει 1.221 ευρώ ανά ανάρτηση στο Instagram

Ένας macro-influencer μπορεί να βγάλει 1.804 ευρώ ανά ανάρτηση στο Instagram

Σύμφωνα με το Influence.co, οι micro-influencers αναζητούν 208 ευρώ ανά ανάρτηση. Αντίθετα, οι mega-influencers μπορούν να περιμένουν 1.628 ευρώ ανά ανάρτηση στο Instagram.

Πόσα βγάζουν οι influencers του Tik Tok;

Οι influencers του Tik Tok ξεπέρασαν σε δημοτικότητα το Facebook το 2022 ενώ υπολογίζεται πως θα ξεπεράσουν αυτούς του YouTube το 2024. Έτσι, ίσως είναι καλή ιδέα να αρχίσετε να χτίζετε τους followers σας στο TikTok από τώρα. Η εφαρμογή εξάλλου, μέρα με τη μέρα, γίνεται όλο και πιο δυνατή!

Και αυτό σημαίνει ότι η απάντηση στο ερώτημα “Πόσα βγάζουν οι influencers του TikTok;” θα γίνεται όλο και μεγαλύτερη με την πάροδο του χρόνου.

Σύμφωνα με αυτή την έκθεση Statista:

  • Οι Micro-influencers κερδίζουν 181 ευρώ ανά βίντεο TikTok
  • Οι Macro-influencers μπορούν να βγάλουν 531 ευρώ ανά βίντεο TikTok
  • Οι Mega-influencers μπορούν να βγάλουν από 1.631 έως 4.370 ευρώ ανά βίντεο TikTok.

Οι influencers στο TikTok συχνά δημιουργούν χορηγούμενο περιεχόμενο βίντεο για την προώθηση ενός brand. Οι μάρκες μπορούν να φιλοξενήσουν “Takeovers”, δίνοντας σε έναν influencer τον έλεγχο του λογαριασμού του για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα. Ταυτόχρονα, μπορούν να αξιοποιήσουν το δικό τους λογαριασμό με δώρα.

Πόσα χρήματα βγάζει ένας influencer στο Twitter;

Το Twitter φαίνεται να είναι η λιγότερο επικερδής πλατφόρμα για τους influencers. Παρόλα αυτά αρκετοί είναι οι influencers που ζουν αποκλειστικά με την ενασχόληση τους στο Twitter.

Ακολουθούν τα γενικά κέρδη των influencers του Twitter ανά δημοσίευση σύμφωνα με το Statista:

  • Ένας nano-influencer μπορεί να βγάλει 65 ευρώ
  • Οι micro-influencers και πάνω μπορούν να βγάλουν 125 ευρώ

Το περιεχόμενο των influencers στο Twitter συχνά θα είναι χορηγούμενες αναρτήσεις. Εναλλακτικά ο influencer χρησιμοποιεί hashtags που αφορούν συγκεκριμένες μάρκες προϊόντων. 

 

More from author

Απάντηση

Related posts

Latest posts

Optima Bank: Η IPO και ο στόχος των 150 εκατ. ευρώ

Η Optima Bank αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα, με την είσοδο της στο χρηματιστήριο Αθηνών. Έτσι έως και σήμερα 29 Απριλίου, η διαδικασία της...

5 δοκιμασίες που σε κάνουν καλύτερο επιχειρηματία

Ο δρόμος της επιχειρηματικότητας είναι φορτωμένος με προκλήσεις και αβεβαιότητες, καθιστώντας τον ένα από τα πιο απαιτητικά και ανταποδοτικά ταξίδια που μπορεί κανείς να...

5 βιβλία πάνω στην επιχειρηματικότητα

Η επιχειρηματικότητα είναι ένα διαρκώς εξελισσόμενο ταξίδι και η μάθηση από τις εμπειρίες και τις γνώσεις επιτυχημένων επιχειρηματιών μπορεί να αποτελέσει ανεκτίμητη πηγή. Είτε...

Want to stay up to date with the latest news?

We would love to hear from you! Please fill in your details and we will stay in touch. It's that simple!

Αρέσει σε %d bloggers: