Franchise: Τι είναι και ποια πλεονεκτήματα έχει;

Οι επιχειρήσεις franchise έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια, προσφέροντας στους επιχειρηματίες την ευκαιρία να επενδύσουν σε ένα αποδεδειγμένο επιχειρηματικό μοντέλο.

Όπως κάθε επιχειρηματικό εγχείρημα, το franchising έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του.

Το παρόν άρθρο παρέχει μια εμπεριστατωμένη ανάλυση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων της ιδιοκτησίας μιας επιχείρησης franchise, βοηθώντας τους επίδοξους επιχειρηματίες να λάβουν μια τεκμηριωμένη απόφαση.

Τι είναι το Franchise;

Το franchise, γνωστό και ως σύστημα δικαιόχρησης, πηγάζει από την επιθυμία ενός επιχειρηματία να επεκτείνει τις επιχειρηματικές δραστηριότητές του.

Με σκοπό την επέκταση, ο επιχειρηματίας αποφασίζει να ιδρύσει μικρότερες επιχειρηματικές μονάδες (όπως καταστήματα) που ανήκουν στην ίδια εταιρεία, οδηγώντας έτσι στη δημιουργία μιας επιχειρηματικής αλυσίδας.

Ο επιχειρηματίας παραχωρεί την άδεια στις μεμονωμένες μονάδες να χρησιμοποιήσουν το εμπορικό όνομα, το λογότυπο και το μοντέλο λειτουργίας της βασικής επιχείρησης. Επιπλέον, αυτές οι μονάδες συμφωνούν να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης με αυτονομία.

Για να μάθεις περισσότερα σχετικά με το Franchise, διάβασε εδώ.

Ποια πλεονεκτήματα έχει το Franchise;

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι μερικά από τα πλεονεκτήματα που απολαμβάνει μία αλυσίδα franchise. 

#1 Αποδεδειγμένο επιχειρηματικό μοντέλο

Τα franchises έχουν συνήθως καθιερωμένα επιχειρηματικά συστήματα, πολιτικές και διαδικασίες, μειώνοντας τον κίνδυνο αποτυχίας σε σύγκριση με την έναρξη μιας επιχείρησης από το μηδέν. Η μητρική εταιρεία έχει ήδη δοκιμάσει και τελειοποιήσει το επιχειρηματικό μοντέλο, καθιστώντας ευκολότερο για τους δικαιοδόχους να αναπαράγουν την επιτυχία.

#2 Αναγνώριση του brand

Τα franchises συχνά συνοδεύονται από μια καθιερωμένη φήμη του brand, η οποία μπορεί να δημιουργήσει πίστη και εμπιστοσύνη στους πελάτες. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τους νέους δικαιοδόχους να δημιουργήσουν γρήγορα μια πελατειακή βάση χωρίς να χρειάζεται να δαπανήσουν χρόνο και πόρους για την ανάπτυξη της αναγνωρισιμότητας της μάρκας.

#3 Εκπαίδευση και υποστήριξη

Οι δικαιοδόχοι λαμβάνουν ολοκληρωμένη εκπαίδευση και συνεχή υποστήριξη από τον δικαιοπάροχο. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει βοήθεια με την επιλογή της τοποθεσίας, την εγκατάσταση του καταστήματος, το μάρκετινγκ, τη διαχείριση των αποθεμάτων και πολλά άλλα. Αυτή η δομή υποστήριξης μπορεί να είναι ανεκτίμητη, ιδίως για τους πρωτοεμφανιζόμενους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.

#4 Πρόσβαση στην αλυσίδα εφοδιασμού

Οι δικαιοδόχοι επωφελούνται από τις καθιερωμένες σχέσεις με την αλυσίδα εφοδιασμού (supply chain), οι οποίες μπορεί να οδηγήσουν σε χαμηλότερο κόστος και πιο αποτελεσματικές διαδικασίες προμηθειών. Αυτό μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και πόρους, επιτρέποντας στους δικαιοδόχους να επικεντρωθούν στις βασικές επιχειρηματικές τους δραστηριότητες.

#5 Ευκολότερη πρόσβαση στη χρηματοδότηση

Λόγω του αποδεδειγμένου ιστορικού τους, οι τράπεζες και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μπορεί να θεωρούν τα franchises ως λιγότερο επικίνδυνα. Αυτό μπορεί να διευκολύνει τους δικαιοδόχους να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση για την επιχείρησή τους.

Ποια μειονεκτήματα έχει το Franchise;

Αφού είδαμε τα πλεονεκτήματα, ας ρίξουμε μια ματιά και στα μειονεκτήματα που έχει ένα franchise.

#1 Αρχικό και συνεχές κόστος

Οι δικαιοδόχοι πρέπει συνήθως να καταβάλλουν ένα αρχικό τέλος δικαιόχρησης, καθώς και συνεχή δικαιώματα και τέλη διαφήμισης. Αυτά τα έξοδα μπορεί να είναι σημαντικά και είναι ζωτικής σημασίας για τους δυνητικούς δικαιοδόχους να αξιολογούν προσεκτικά την οικονομική τους κατάσταση πριν δεσμευτούν σε μια συμφωνία franchise.

#2 Περιορισμένη δημιουργικότητα και έλεγχος

Οι δικαιοδόχοι υποχρεούνται να ακολουθούν τα καθιερωμένα συστήματα και διαδικασίες του δικαιοπάροχου, γεγονός που μπορεί να περιορίσει τη δημιουργικότητα και τον έλεγχο της επιχείρησής τους. Αυτό μπορεί να μην είναι κατάλληλο για επιχειρηματίες που προτιμούν μια πιο πρακτική προσέγγιση και τη δυνατότητα να λαμβάνουν τις δικές τους αποφάσεις.

#3 Υποχρεώσεις

Οι συμβάσεις franchise συχνά συνοδεύονται από περιοριστικές δεσμεύσεις, όπως ρήτρες μη ανταγωνισμού και περιορισμούς στην πώληση της επιχείρησης. Αυτές μπορούν να περιορίσουν τις επιλογές ενός δικαιοδόχου στο μέλλον και είναι ζωτικής σημασίας να εξετάσετε διεξοδικά τη σύμβαση franchise πριν υπογράψετε.

#4 Κίνδυνοι φήμης

Οι δικαιοδόχοι συνδέονται με τη συνολική φήμη του εμπορικού σήματος, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει τόσο πλεονέκτημα όσο και μειονέκτημα. Εάν ο δικαιοπάροχος ή άλλοι δικαιοδόχοι αντιμετωπίσουν αρνητική δημοσιότητα ή νομικά ζητήματα, αυτό μπορεί να έχει άμεσο αντίκτυπο στην επιχείρηση του μεμονωμένου δικαιοδόχου.

#5 Κορεσμός της αγοράς

Οι επιχειρήσεις franchise μπορεί να αντιμετωπίσουν προκλήσεις σε αγορές με υψηλό ανταγωνισμό ή κορεσμό. Αυτό μπορεί να καταστήσει δύσκολο για τους δικαιοδόχους να διαφοροποιηθούν και να προσελκύσουν πελάτες, οδηγώντας ενδεχομένως σε χαμηλότερα έσοδα και κερδοφορία.

Τι είδους Franchise να ανοίξω;

Αν θες να ανοίξεις το δικό σου Franchise τότε σου έχουμε μερικές ιδέες που μπορεί να σου φανούν χρήσιμες!

#1 Άνοιξε Καφέ

Μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές, και ταυτόχρονα αρκετά οικονομικές σε πολλές περιπτώσεις είναι το Franchise Καφέ. 

Αν είσαι λάτρης του καφέ και ταυτόχρονα θες να ξεκινήσεις τη δική σου επιχείρηση, διάβασε εδώ.

#2 Άνοιξε Εστιατόριο

Μία εναλλακτική λύση είναι αυτή του franchise Εστιατορίου. Αν θες να δοκιμάσεις τον χώρο της εστίασης ίσως αυτή η επιχείρηση να είναι ιδανική για εσένα. 

Για να μάθεις περισσότερα, διάβασε εδώ.

#3 Άνοιξε Super Market

Αν πάλι εξετάζεις ακόμα τις επιλογές σου, ίσως το να ανοίξεις το δικό σου Super Market, είναι κάτι που δεν το είχες σκεφτεί.

Κι όμως μπορείς! Διάβασε εδώ για να πάρεις ιδέες και να μάθεις περισσότερα.

#4 Άνοιξε Φροντιστήριο 

Αν αγαπάς την εκπαίδευση, τότε μία ακόμα επιλογή είναι αυτή του Franchise Φροντιστηρίου. 

Για να μάθεις περισσότερα σχετικά με το συγκεκριμένο είδος, διάβασε εδώ.

Εν κατακλείδι

Το franchising προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως ένα αποδεδειγμένο επιχειρηματικό μοντέλο, αναγνώριση της μάρκας και συνεχή υποστήριξη.

Ωστόσο, οι δυνητικοί δικαιοδόχοι θα πρέπει επίσης να εξετάσουν προσεκτικά τα μειονεκτήματα, όπως το αρχικό και το συνεχές κόστος, ο περιορισμένος έλεγχος και ο κορεσμός της αγοράς. Η ενδελεχής έρευνα και η δέουσα επιμέλεια είναι απαραίτητες για κάθε επιχειρηματία που εξετάζει μια επιχειρηματική ευκαιρία franchise.

Διάβασε επίσης – Η δύναμη του AI: Η Adobe παρουσιάζει το Firefly 

Ακολούθησε μας στο Facebook, linkedin και Twitter

More from author

Απάντηση

Related posts

Latest posts

10 κατηγορίες e-commerce και πως θα τις αξιοποιήσετε

Το e-commerce (ηλεκτρονικό εμπόριο) έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε, προσφέροντας ένα τεράστιο φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών που καλύπτουν σχεδόν κάθε...

Πως μπορείτε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του προϊστάμενου σας

Η εμπιστοσύνη είναι θεμελιώδης πτυχή κάθε επαγγελματικής σχέσης, ειδικά αυτής που έχετε με το προϊστάμενο σας. Το να κερδίζετε την εμπιστοσύνη των προϊσταμένων σας...

Πόσο εύκολο είναι να πείσεις έναν επενδυτή;

Το να πείσετε έναν επενδυτή να χρηματοδοτήσει την επιχείρησή σας ή το έργο σας είναι μια δύσκολη αλλά ουσιαστική πτυχή της επιχειρηματικότητας. Η διαδικασία...

Want to stay up to date with the latest news?

We would love to hear from you! Please fill in your details and we will stay in touch. It's that simple!

Αρέσει σε %d bloggers: