Τι είναι account manager και ποιες είναι οι αρμοδιότητες του σε μία εταιρεία; Στο σημερινό άρθρο θα ασχοληθούμε με τον ορισμό του συγκεκριμένου επαγγέλματος αλλά και τη χρησιμότητα του για μία εταιρεία. Συγκεκριμένα θα εξετάσουμε τις παρακάτω θεματικές:
Account Manager – Τι είναι;
Account manager είναι ο εργαζόμενος ο οποίος είναι υπεύθυνος για την ενίσχυση αλλά και τη διατήρηση των σχέσεων της εταιρείας με τον πελάτη. Ουσιαστικά ένας account manager είναι υπεύθυνος για την καθημερινή διαχείριση του λογαριασμού ενός συγκεκριμένου πελάτη στο πλαίσιο της επιχείρησης. Οι εργαζόμενοι σε αυτή τη θέση, όχι μόνο συνεργάζονται με τους πελάτες για να διασφαλίσουν την ικανοποίηση τους από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της εταιρείας, αλλά επίσης ερευνούν και παρουσιάζουν νέες λύσεις που μπορούν να επιτρέψουν στον πελάτη να δημιουργήσει μεγαλύτερη αξία. Ένας account manager ενδιαφέρεται περισσότερο για τη σχέση εταιρείας με τον πελάτη, παρά για το πόσες πωλήσεις θα κάνει η εταιρεία στον συγκεκριμένο πελάτη.
Ποιες είναι οι αρμοδιότητες ενός Account Manager;
Ποιες είναι λοιπόν οι αρμοδιότητες ενός account manager; Οι εταιρείες αξιοποιούν έναν account manager προκειμένου να διασφαλίσουν ότι οι πελάτες αισθάνονται ότι οι ανάγκες τους ικανοποιούνται. Είναι γενικά λιγότερο δαπανηρό να διατηρούνται οι υπάρχοντες πελάτες από το να αναζητούνται νέοι πελάτες για να αντικατασταθούν εκείνοι που έχουν «χαθεί» λόγω κακής εξυπηρέτησης πελατών. Με άλλα λόγια, η εστίαση στη διατήρηση μπορεί να προσφέρει σημαντική απόδοση της επένδυσης για τις περισσότερες επιχειρήσεις γενικότερα.
Από τη στιγμή που μια εταιρεία έχει επενδύσει τα χρήματα και τους πόρους που απαιτούνται για την αρχική απόκτηση ενός πελάτη, είναι προς όφελος της εταιρείας αυτής να κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να διασφαλίσει ότι ο πελάτης παραμένει ικανοποιημένος, ώστε να μην αποφασίσει να πάει σε μία αντίπαλη επιχείρηση. Οι account managers, επίσης, συνεργάζονται στενά με την ομάδα πωλήσεων για να διασφαλίσουν ότι είναι σαφές ποια προϊόντα ή υπηρεσίες έχει αγοράσει ο πελάτης και ότι αυτά τα προϊόντα και οι υπηρεσίες ανταποκρίνονται στις ανάγκες του πελάτη.
Ας δούμε μερικές ακόμα αρμοδιότητες συνοπτικά:
- Λειτουργία ως κύριο σημείο επαφής για όλα τα θέματα διαχείρισης λογαριασμού πελάτη
- Δημιουργία και διατήρηση ισχυρών, μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες
- Διαπραγμάτευση συμβάσεων και κλείσιμο συμφωνιών για τη μεγιστοποίηση των κερδών
- Πρόβλεψη και παρακολούθηση βασικών μετρήσεων του λογαριασμού του πελάτη
- Συνεργασία με την ομάδα πωλήσεων για τον εντοπισμό και την ανάπτυξη ευκαιριών
- Βοήθεια σε δύσκολα αιτήματα πελατών
Γιατί να προσλάβει μία εταιρεία έναν account manager;
Τελικά, γιατί να προσλάβει μία εταιρεία έναν account manager; Όπως αναφέραμε προηγουμένως, ο ρόλος ενός account manager είναι ρόλος κομβικής σημασίας. Ένας account manager είναι ουσιαστικά η μόνη άμεση επαφή που έχει ένας πελάτης με μία εταιρεία. Ένας account manager, επομένως, είναι σε θέση να καλλιεργήσει μία καλή σχέση με τον πελάτη, κάτι που θα δώσει αξία και στις δύο πλευρές. Επιπλέον, μέσω του ρόλου του ο account manager έχει την δυνατότητα να επικοινωνεί τακτικά, με έναν πελάτη, να παίρνει το απαραίτητο feedback και να πληροφορείται σχετικά με τα παράπονα και τα σχόλια του. Μεταφέροντας και αξιοποιώντας το feedback, ο account manager συμβάλλει στην δραστική βελτίωση της εταιρείας.
Διάβασε επίσης – Τι είναι HR και γιατί έχει σημασία για μία εταιρεία;