Το YouTube ξεκινάει ένα δοκιμαστικό πρόγραμμα με στόχο να περιορίσει τη χρήση των ad blockers, ενθαρρύνοντας τους χρήστες είτε να τα απενεργοποιήσουν είτε να επιλέξουν μια συνδρομή premium μετά από τρία βίντεο.
Οι χρήστες επιτραπέζιων υπολογιστών με επεκτάσεις αποκλεισμού διαφημίσεων άρχισαν να βλέπουν προειδοποιητικά μηνύματα στην πλατφόρμα ροής βίντεο, όπως ανέφερε πρώτο το Bleeping Computer και επιβεβαιώθηκε από στιγμιότυπα οθόνης που μοιράστηκαν στο Reddit. Η προειδοποίηση αναφέρει: “Η συσκευή αναπαραγωγής βίντεο θα μπλοκαριστεί μετά από 3 βίντεο”. Διευκρινίζει περαιτέρω: “Φαίνεται ότι μπορεί να χρησιμοποιείτε ένα πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων. Η αναπαραγωγή βίντεο θα σταματήσει, εκτός εάν δοθεί άδεια στο YouTube ή απενεργοποιηθεί ο αποκλειστής διαφημίσεων”. Μετά το μπλοκάρισμα, εμφανίζεται ένα άλλο μήνυμα που αναφέρει: “Οι αποκλειστές διαφημίσεων παραβιάζουν τους όρους χρήσης του YouTube”. Αναφορές για παρόμοιους περιορισμούς έχουν προέλθει και από χρήστες κινητών τηλεφώνων. Το YouTube επιβεβαίωσε στο TechCrunch ότι αυτές οι προειδοποιήσεις αποτελούν μέρος μιας δοκιμαστικής λειτουργίας.
Η εταιρεία ανέφερε σε ανακοίνωσή της: “Διεξάγουμε ένα μικρό παγκόσμιο πείραμα που ενθαρρύνει τους θεατές που έχουν ενεργοποιημένους τους αποκλειστές διαφημίσεων να επιτρέψουν τις διαφημίσεις στο YouTube ή να εξετάσουν το ενδεχόμενο του YouTube Premium”.
Επιπλέον, η Google ανέφερε ότι σε “ακραίες περιπτώσεις”, εάν οι χρήστες συνεχίσουν να χρησιμοποιούν ad blockers χωρίς να δίνουν άδεια στο YouTube, ενδέχεται να σταματήσει προσωρινά την αναπαραγωγή.
Στην προσπάθειά της να ενθαρρύνει τους χρήστες να επιλέξουν premium συνδρομές, η εταιρεία έχει πραγματοποιήσει παρόμοιες δοκιμές στο παρελθόν. Για παράδειγμα, πειραματίστηκε με την απαίτηση από τους χρήστες να εγγραφούν σε ένα επί πληρωμή πρόγραμμα για να έχουν πρόσβαση σε βίντεο 4K. Τον Σεπτέμβριο του προηγούμενου έτους, το YouTube δοκίμασε ακόμη και την εμφάνιση έως και 11 διαφημίσεων που δεν μπορούν να παραλειφθούν στην αρχή ενός βίντεο για μια απρόσκοπτη εμπειρία προβολής.
Διαβάστε επίσης – Η Microsoft φέρνει νέα εργαλεία αγορών με AI στο Bing και το Edge