Από την εισαγωγή του το προηγούμενο έτος, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο αντιμετώπισαν φοιτητές που χρησιμοποιούσαν το ευρέως γνωστό chatbot τεχνητής νοημοσύνης, ChatGPT, προκαλώντας συναγερμό για πιθανή ακαδημαϊκή ανεντιμότητα.
Η Mette Mølgaard Pedersen, εκπαιδευτικός στο Γυμνάσιο Horsens στη Δανία, παρατήρησε γρήγορα ότι οι μαθητές στράφηκαν σε αυτό το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης για βοήθεια στις εργασίες αμέσως μετά το ντεμπούτο του ChatGPT.
Η Pedersen εξέφρασε την άποψη: “Ήταν προφανές ότι οι μαθητές το χρησιμοποιούσαν χωρίς ιδιαίτερη προσοχή, παρεμποδίζοντας τη διαδικασία μάθησης, η οποία είναι ο πρωταρχικός μας στόχος”.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι αν τα ιδρύματα θα πρέπει να απαγορεύουν ή να καλωσορίζουν τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT σε ακαδημαϊκά περιβάλλοντα. Ο Pedersen προτείνει μια αλλαγή προοπτικής: “Αν μπορέσουμε να καθοδηγήσουμε τους φοιτητές να το χρησιμοποιούν ως βοήθημα μάθησης και όχι ως συντόμευση, θα επιτύχουμε μια διπλή νίκη – εξοπλίζοντας τους μαθητές με έναν πολύτιμο πόρο και προωθώντας την ανοιχτή επικοινωνία”.
Υπογράμμισε τη σημασία του ανοιχτού διαλόγου, αναφέροντας: “Συζητώντας για τη σωστή χρήση της ΤΝ, εξαλείφουμε τη μυστικότητα που περιβάλλει την απαγορευμένη χρήση της. Ανεξάρτητα από τις προσωπικές μας απόψεις για την τεχνολογία αυτή, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε την παρουσία της. Η απόκρυψή της απλώς σταματά τις ουσιαστικές συζητήσεις”.
Μάθετε να χρησιμοποιείται το ChatGPT μέσω του σεμιναρίου της KRS Academy
Αν θέλετε και εσείς να μάθετε περισσότερα για το πως λειτουργεί το ChatGPT και πως μπορείτε να το εντάξετε στις καθημερινές σας εργασίες και να βελτιώσετε την αποδοτικότητα σας, τότε το σεμινάριο αυτό είναι σίγουρα για εσάς. Πατώντας το LINK, μπορείτε να αποκτήσετε και εσείς το μοναδικό αυτό σεμινάριο!