Η Tesla βρίσκεται στα πρόθυρα μιας σημαντικής καινοτομίας που θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και ενδεχομένως να βοηθήσει τον διευθύνοντα σύμβουλο Elon Musk να μειώσει το κόστος παραγωγής στο μισό, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το θέμα.
Η Tesla είχε παρουσιάσει νωρίτερα μια διαδικασία “γιγαντοχύτευσης” για το Model Y, η οποία χρησιμοποιούσε τεράστιες πρέσες με πιέσεις σύσφιξης μεταξύ 6.000 και 9.000 τόνων για να διαμορφώσει τις μπροστινές και πίσω δομές του αυτοκινήτου. Η διαδικασία αυτή μείωσε σημαντικά τα έξοδα παραγωγής και έβαλε τους ανταγωνιστές σε δεύτερη μοίρα.
Προχωρώντας μπροστά, η Tesla φέρεται τώρα να διερευνά μια μέθοδο που θα μπορούσε να της επιτρέψει να χυτεύσει σχεδόν το σύνολο του πολύπλοκου υποστρώματος ενός EV ως ενιαίο εξάρτημα. Συγκριτικά, τα παραδοσιακά οχήματα χρησιμοποιούν συνήθως περίπου 400 διαφορετικά μέρη για αυτό το τμήμα.
Αυτή η προσέγγιση είναι καθοριστική για το όραμα της Tesla για την κατασκευή “unboxed”, το οποίο αποκάλυψε ο Musk τον Μάρτιο. Ο στόχος είναι η μαζική παραγωγή πιο προσιτών EVs την επόμενη δεκαετία χωρίς συμβιβασμούς στα κέρδη. Αν και οι λεπτομέρειες του “unboxed” μοντέλου της Tesla, το οποίο συνεπάγεται τη δημιουργία μεγάλων υποσυνόλων αυτοκινήτων και στη συνέχεια τη συναρμολόγησή τους, παραμένουν αντικείμενο εικασιών, οι ευρύτερες επιπτώσεις είναι σαφείς.
Ο εμπειρογνώμονας του κλάδου Terry Woychowski, ο οποίος στο παρελθόν υπηρέτησε στην GM και τώρα είναι πρόεδρος της Caresoft Global, δήλωσε ότι αν η Tesla καταφέρει να γιγαντώσει ένα μεγάλο μέρος του υποστρώματος του EV, θα μπορούσε να επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα σχεδιασμού και παραγωγής αυτοκινήτων. Χαρακτήρισε την προσπάθεια ως μνημειώδη, τονίζοντας την περίπλοκη φύση της χύτευσης, ιδίως όταν πρόκειται για μεγαλύτερα εξαρτήματα.
Οι γνώστες αποκάλυψαν επίσης ότι οι καινοτόμες μέθοδοι σχεδιασμού και κατασκευής της Tesla θα μπορούσαν να συντομεύσουν το χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του αυτοκινήτου σε 18-24 μήνες, μια σημαντική βελτίωση από τα 3-4 χρόνια που απαιτούν πολλοί ανταγωνιστές.