Η σκέψη της Samsung να αντικαταστήσει τη Google με το Bing της Microsoft ως προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στις συσκευές της άφησε τους υπαλλήλους της Google σε κατάσταση σοκ τον Μάρτιο. Παρόλο που το Bing θεωρούνταν από καιρό ένας μικρότερος ανταγωνιστής, η πρόσφατη ενσωμάτωση της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης προκάλεσε το ενδιαφέρον των ειδικών του κλάδου.
Η αντίδραση της Google στην κατάσταση της Samsung περιγράφηκε ως “πανικός”, όπως αποκαλύπτεται από εσωτερικά μηνύματα που απέκτησαν οι New York Times. Περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα από το συμβόλαιο με τη Samsung βρίσκονταν σε κίνδυνο, ενώ επιπλέον 20 δισεκατομμύρια δολάρια κινδύνευαν λόγω της επικείμενης ανανέωσης του συμβολαίου με την Apple.
Οι αναδυόμενοι ανταγωνιστές που ενισχύονται από τεχνητή νοημοσύνη, όπως το ανανεωμένο Bing, αποτελούν την πιο σημαντική πρόκληση για την επιχείρηση αναζήτησης της Google εδώ και ένα τέταρτο του αιώνα. Ως αποτέλεσμα, η Google αναπτύσσει εσπευσμένα μια ολοκαίνουργια μηχανή αναζήτησης με τεχνολογία Α.Ι., ενώ παράλληλα ενισχύει την υπάρχουσα υπηρεσία της με δυνατότητες Α.Ι., σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που είδαν οι Times.
Με την κωδική ονομασία Project Magi, σχεδιαστές, μηχανικοί και στελέχη συνεργάζονται σε αίθουσες sprint για να βελτιώσουν και να αξιολογήσουν τις τελευταίες εκδόσεις των νέων χαρακτηριστικών. Η ανανεωμένη μηχανή αναζήτησης στοχεύει να παρέχει μια ιδιαίτερα εξατομικευμένη εμπειρία χρήστη, προσπαθώντας να προβλέπει τις απαιτήσεις των χρηστών.
Η Λάρα Λέβιν, εκπρόσωπος της Google, ανέφερε σε δήλωσή της ότι “αν και δεν καταλήγει κάθε συνεδρία brainstorming ή κάθε ιδέα προϊόντος σε λανσάρισμα, είμαστε ενθουσιασμένοι με την εισαγωγή νέων χαρακτηριστικών που καθοδηγούνται από A.I. στην αναζήτηση και θα αποκαλύψουμε σύντομα περισσότερες πληροφορίες”.
Καθημερινά, δισεκατομμύρια άνθρωποι βασίζονται στη μηχανή αναζήτησης της Google για διάφορους σκοπούς, από την ανακάλυψη εστιατορίων και οδηγιών μέχρι την κατανόηση ιατρικών διαγνώσεων. Η εμβληματική αρχική σελίδα της εταιρείας, με ένα απλό λευκό φόντο με ένα λογότυπο και μια κενή γραμμή αναζήτησης, είναι μία από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες ιστοσελίδες παγκοσμίως. Οι αλλαγές σε αυτήν θα επηρέαζαν ουσιαστικά τις ζωές των ανθρώπων και μέχρι πρόσφατα ήταν δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι κάτι θα μπορούσε να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Google.
Η Google ανησυχεί για τους ανταγωνιστές της με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης από τότε που η OpenAI, μια νεοσύστατη εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο που συνεργάζεται με τη Microsoft, παρουσίασε τον Νοέμβριο ένα chatbot με την ονομασία ChatGPT. Λίγο αργότερα, η Google δημιούργησε μια ομάδα εργασίας στο τμήμα αναζήτησης για την ανάπτυξη προϊόντων Α.Ι., όπως αποκάλυψαν δύο γνώστες των προσπαθειών που δεν είχαν την άδεια να μιλήσουν δημόσια.
Η Google έχει επικεντρωθεί στον εκσυγχρονισμό της μηχανής αναζήτησης και οι προτεινόμενες αλλαγές θα μπορούσαν να εισάγουν νέα τεχνολογία A.I. σε τηλέφωνα και σπίτια σε παγκόσμιο επίπεδο. Η πιθανή αλλαγή από τη Samsung, η οποία αντιπροσώπευε 162 δισεκατομμύρια δολάρια από τις επιχειρήσεις αναζήτησης της Google πέρυσι, σηματοδότησε το πρώτο πιθανό τρωτό σημείο στις φαινομενικά απρόσβλητες επιχειρήσεις αναζήτησης της Google. Αν και δεν είναι βέβαιο αν οι εξελίξεις της Microsoft στην A.I. ήταν ο κύριος λόγος πίσω από την επανεξέταση της Samsung μετά από 12 χρόνια, οι γνώστες της Google υπέθεσαν κάτι τέτοιο. Η Samsung μπορεί τελικά να αποφασίσει να παραμείνει στη Google, καθώς η σύμβαση βρίσκεται ακόμη υπό διαπραγμάτευση.
Το ενδεχόμενο ότι η Samsung, η οποία παράγει εκατοντάδες εκατομμύρια Android smartphones ετησίως, θα σκεφτόταν ακόμη και να αλλάξει μηχανή αναζήτησης εξέπληξε τους υπαλλήλους της Google. Όταν ορισμένοι εργαζόμενοι έμαθαν ότι η εταιρεία αναζητούσε εθελοντές για να συγκεντρώσουν υλικό για μια πρόταση προς τη Samsung, εξέφρασαν το σοκ τους με emojis και έκπληξη.
Δηλώσεις εκπροσώπου Google
Εκπρόσωπος της Google δήλωσε ότι η εταιρεία βελτιώνει συνεχώς τη μηχανή αναζήτησης για να δίνει στους χρήστες και τους συνεργάτες της περισσότερους λόγους να επιλέγουν τη Google και ότι οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων Android έχουν την ελευθερία να υιοθετούν τεχνολογίες από διάφορες εταιρείες για να βελτιώνουν τις εμπειρίες των χρηστών. Η Samsung και η Microsoft επέλεξαν να μην σχολιάσουν.
Παρά την πολυετή έρευνα στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και τα πολυάριθμα πρωτοποριακά έργα, η Google ήταν επιφυλακτική ως προς την πλήρη εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στη μηχανή αναζήτησης, λόγω της τάσης της τεχνολογίας να παράγει ψευδείς και προκατειλημμένες δηλώσεις. Ωστόσο, τώρα η προτεραιότητα είναι να κυριαρχήσει στην επόμενη μεγάλη εξέλιξη στον κλάδο. Η Google κυκλοφόρησε το δικό της chatbot, το Bard, τον περασμένο μήνα, αλλά έλαβε ανάμεικτες κριτικές. Τα σχέδια για τη νέα μηχανή αναζήτησης, τα οποία αναδεικνύουν τις φιλοδοξίες της Google να φέρει επανάσταση στην εμπειρία αναζήτησης, βρίσκονται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, χωρίς να υπάρχει οριστικό χρονοδιάγραμμα για την κυκλοφορία της νέας τεχνολογίας αναζήτησης.
Το σύστημα θα μαθαίνει τις προτιμήσεις των χρηστών με βάση το ιστορικό των αναζητήσεών τους και θα προσφέρει προεπιλεγμένες επιλογές για αγορές, έρευνα και άλλες πληροφορίες. Η μηχανή αναζήτησης θα είναι επίσης πιο διαλογική, προσομοιάζοντας την αλληλεπίδραση με ένα εξυπηρετικό άτομο. Παρ’ όλα αυτά, πριν από την ανακατασκευή της μηχανής αναζήτησης, το έργο Magi θα εισάγει χαρακτηριστικά στην υπάρχουσα μηχανή αναζήτησης, σύμφωνα με τα εσωτερικά έγγραφα. Περισσότεροι από 160 άνθρωποι εργάζονται με πλήρη απασχόληση στο έργο, σύμφωνα με κάποιον που γνωρίζει τις εργασίες.
Το Magi θα διατηρήσει τις διαφημίσεις στο μείγμα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, καθώς οι διαφημίσεις αναζήτησης αποτελούν την κύρια πηγή εσόδων της Google. Οι προτεινόμενες προσθήκες αναζήτησης θα μπορούσαν επίσης να παρέχουν απαντήσεις κωδικοποίησης λογισμικού και να παράγουν κώδικα με βάση τα αιτήματα των χρηστών, με τις διαφημίσεις να τοποθετούνται ενδεχομένως κάτω από τις απαντήσεις του κώδικα του υπολογιστή.
Την περασμένη εβδομάδα, η Google προσκάλεσε ορισμένους υπαλλήλους να δοκιμάσουν τα χαρακτηριστικά του Magi και τους ενθάρρυνε να κάνουν ερωτήσεις παρακολούθησης για να αξιολογήσουν τις ικανότητες συνομιλίας της μηχανής αναζήτησης. Η Google σχεδιάζει να διαθέσει τα εργαλεία στο κοινό τον επόμενο μήνα, ενώ το φθινόπωρο θα προστεθούν και άλλα χαρακτηριστικά. Αρχικά, τα χαρακτηριστικά θα είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στις Ηνωμένες Πολιτείες για έως και ένα εκατομμύριο άτομα, ενώ ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί σε 30 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους.
Η Google έχει επίσης διερευνήσει την ενσωμάτωση A.I. με την τεχνολογία χαρτογράφησης του Google Earth και τη δυνατότητα αναζήτησης μουσικής μέσω συνομιλιών chatbot. Άλλες ιδέες προϊόντων, όπως το GIFI, το Tivoli Tutor και το Searchalong, βρίσκονται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης.
Διαβάστε επίσης – Η Amazon επενδύει στην τεχνολογία πίσω από το ChatGPT