Οι εταιρικές αξίες είναι κάτι περισσότερο από λέξεις γραμμένες στο εγχειρίδιο ή στον ιστότοπο μιας εταιρείας. Είναι οι κατευθυντήριες αρχές που διαμορφώνουν κάθε πτυχή μιας επιχείρησης, από τις λειτουργίες και τη στρατηγική της μέχρι την κουλτούρα και το εμπορικό σήμα της.
Είναι θεμελιώδεις πεποιθήσεις πάνω στις οποίες βασίζεται η εταιρεία, λειτουργώντας ως το DNA ενός οργανισμού, καθοδηγώντας τις συμπεριφορές και τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.
Αυτό το άρθρο εμβαθύνει στο τι είναι οι εταιρικές αξίες, τη σημασία τους και πώς μπορούν να καθιερωθούν και να επικοινωνηθούν αποτελεσματικά.
Εταιρικές Αξίες – Ορισμός
Οι εταιρικές αξίες είναι βασικές πεποιθήσεις ή αρχές που τηρεί μια εταιρεία. Βοηθούν στην καθοδήγηση της επιχείρησης και των εργαζομένων της στην πορεία προς την επίτευξη της αποστολής και του οράματος της εταιρείας. Παρέχουν ένα πλαίσιο για τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία διεξάγει τις δραστηριότητές της και αντιμετωπίζει τα ενδιαφερόμενα μέρη της – τους εργαζόμενους, τους πελάτες, τους προμηθευτές, τους μετόχους και την κοινωνία γενικότερα.
Γιατί οι εταιρικές αξίες έχουν σημασία
#1 Ευθυγράμμιση και λήψη αποφάσεων
Οι εταιρικές αξίες βοηθούν να διασφαλιστεί ότι όλοι οι εργαζόμενοι εργάζονται για τους ίδιους στόχους. Παρέχουν μια σαφή, κοινή κατανόηση του τι πρεσβεύει η εταιρεία, καθιστώντας τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων απλούστερες και πιο συνεπείς.
#2 Δέσμευση των εργαζομένων
Οι εταιρείες που έχουν σαφείς εταιρικές αξίες μπορούν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα κατάλληλα ταλέντα. Όταν οι προσωπικές αξίες των εργαζομένων ευθυγραμμίζονται με τις αξίες της εταιρείας, είναι πιο πιθανό να είναι ικανοποιημένοι, να έχουν κίνητρα και να δεσμεύονται.
#3 Ταυτότητα της εταιρείας
Οι εταιρικές αξίες διαμορφώνουν την ταυτότητα και τη φήμη της εταιρείας. Μπορούν να διαφοροποιήσουν μια εταιρεία από τους ανταγωνιστές της και να δημιουργήσουν ισχυρότερο δεσμό με τους πελάτες που μοιράζονται παρόμοιες αξίες.
#4 Λογοδοσία και ηθική
Οι εταιρικές αξίες χρησιμεύουν ως πυξίδα για την ηθική συμπεριφορά. Καθοδηγούν τους εργαζόμενους στις ενέργειές τους και τους καθιστούν υπόλογους για τη συμπεριφορά τους, προωθώντας την ακεραιότητα και την εμπιστοσύνη.
Δημιουργία και εφαρμογή εταιρικών αξιών
Η δημιουργία εταιρικών αξιών δεν είναι μόνο μια προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω- απαιτεί συλλογική συμβολή από τους εργαζόμενους σε όλα τα επίπεδα. Μια προσέγγιση χωρίς αποκλεισμούς διασφαλίζει ότι οι αξίες αντιπροσωπεύουν ολόκληρη την εταιρεία και όχι μόνο τις απόψεις της ανώτατης διοίκησης.
Μόλις καθοριστούν οι αξίες, θα πρέπει να ενσωματωθούν σε κάθε πτυχή της επιχείρησης. Από τις πρακτικές πρόσληψης και τις αξιολογήσεις απόδοσης μέχρι τα προγράμματα επικοινωνίας και αναγνώρισης, οι αξίες θα πρέπει να είναι ορατές και να ενισχύονται με συνέπεια.
Επικοινωνία των εταιρικών αξιών
Η επικοινωνία παίζει καθοριστικό ρόλο στο να γίνουν οι εταιρικές αξίες αποτελεσματικές. Θα πρέπει να επικοινωνούνται τακτικά, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά. Εσωτερικά, αυτό θα μπορούσε να γίνει μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων, συναντήσεων και προγραμμάτων αναγνώρισης. Εξωτερικά, οι αξίες μπορούν να επικοινωνούνται μέσω των προσπαθειών μάρκετινγκ, των δημόσιων σχέσεων και των δραστηριοτήτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Επανεξέταση και εξέλιξη των εταιρικών αξιών
Ενώ οι εταιρικές αξίες παρέχουν ένα σταθερό θεμέλιο, δεν είναι πέτρινες. Καθώς οι εταιρείες αναπτύσσονται και εξελίσσονται, το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τις αξίες τους. Η τακτική επανεξέταση και επαναξιολόγηση των εταιρικών αξιών διασφαλίζει ότι παραμένουν σχετικές και ευθυγραμμισμένες με την αποστολή, το όραμα και τη στρατηγική της εταιρείας.
Εν κατακλείδι
Οι εταιρικές αξίες είναι κρίσιμα στοιχεία του πλαισίου μιας εταιρείας που καθοδηγούν τη συμπεριφορά, ενημερώνουν τις αποφάσεις και ενισχύουν την αίσθηση ταυτότητας και του ανήκειν. Όταν ορίζονται με σαφήνεια, εφαρμόζονται αποτελεσματικά και τηρούνται με συνέπεια, λειτουργούν ως φάρος, καθοδηγώντας μια εταιρεία προς το οραματιζόμενο μέλλον της και διαμορφώνοντας παράλληλα μια ισχυρή εταιρική κουλτούρα. Αποτελούν, πράγματι, τα βασικά στοιχεία κάθε επιτυχημένης επιχείρησης.
Διαβάστε επίσης – Εταιρεία μηνύει το Twitter για 665.000 δολάρια επειδή δεν πλήρωνε λογαριασμούς